کلینیک سرپایی بیماران حاد تنفسی با همکاری معاونتهای درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این شهرستان راه‌اندازی شد.

کلینیک بیماران حاد تنفسی در گناباد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد  غربالگری و سرعت بخشی در شناسایی بیماران با علائم حاد تنفسی و بستر مناسب برای درمان و مشاوره به آنان را از اهداف مهم راه اندازی این کلینیک برشمرد.

دکتر جلیل مشاری افزود: در این کلینیک، پزشکان مرکز بهداشت گناباد در نوبت صبح نسبت به اسکرین و غربالگری بیماران حاد تنفسی اقدام می کنند و در صورتی که بیماران نیازمند انجام آزمایش و عکس و سایر مراحل درمانی باشند اقدام لازم را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: اگر بیماران با علائم حاد تنفسی نیاز به مشاوره های تخصصی، تجویز دارو و یا قرنطینه در منزل داشته باشند پزشکان متخصص مستقر در کلینیک در نوبت بعد از ظهر نسبت به این امر تصمیم گیری و در صورت نیاز به بستری، بیماران را برای درمان به بیمارستان علامه بهلول گنابادی ارجاع می دهند.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد از مردم خواست در صورت بروز علائم بیماریهای حاد تنفسی به این کلینیک مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که پزشکان به صورت ویژه و تخصصی به آنها مشاوره داده و برای معالجه آنان اقدام می کنند.

۲۸ بیمار مبتلا به کرونا و ۲۳ بیمار با علائم عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا از شهرستانهای گناباد و بجستان در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

تاکنون ۱۶ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان گناباد بهبود یافته و ۶ تن نیز جان خود را از دست داده اند.

سه بخش با ۱۳۰ تخت و یک بخش مراقبتهای ویژه برای بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی اختصاص یافته است.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی  ۷۵۶ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است هم ۷۶ تن است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.