استاندار قم با اشاره به تعطیلی اصناف در دو هفته ی نخست سال جاری بر ضرورت همکاری شهروندان برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا در قم تاکید کرد.

ورودی های استان قم با کمک ارتش تحت نظر است

به گزارش قدس آنلاین دکتر بهرام سرمست استاندار قم پس از جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهوری، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، طی سخنانی ضمن تبریک حلول سال نو و قدردانی از همکاری مردم استان قم در رعایت موارد بهداشتی و کاهش ترددها اظهار کرد: به دلیل نگرانی از موج دوم شیوع کرونا در کشور و استان این همکاری باید ادامه پیدا کند.

استاندار قم با بیان اینکه خوشبختانه شاهد آرامش نسبی به جهت ورودی به بیمارستان ها هستیم ادامه داد: با این وجود تعداد بیماران بدحال ما هنوز کم نیست.

سرمست بیان کرد: ستاد بحران استان قم تلاش شبانه روزی داشته تا در مسیر کاهش تلفات ناشی از این بیماری گام بردارد.

مقام عالی دولت در استان قم در ادامه با قدردانی از خیرین و مردم به جهت پشتیبانی از کادر درمانی و اقشار آسیب دیده از این بیماری خاطرنشان کرد: از مراجع عظام و مدیریت حوزه های علمیه نیز به دلیل حمایت‌شان از ستادمقابله با کرونا سپاسگزاریم.

استاندار قم با اشاره به بیانیه صادره از سوی اصناف مبنی بر تعطیلی صنوف غیر ضروری و تقدیر از این اقدام اصناف، گفت: از مردم تقاضا داریم از ترددهای غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند.

وی طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تلاش می کنیم تا در طول ۱۴ روز عید، زنجیره انتقال بیماری را به حداقل رسانده و ورودی بیمارستان ها را کاهش دهیم.

سرمست ضمن تاکید بر تفکیک افراد متقاضی پایش سلامت و افراد مشکوک و بدحال کرونا گفت : در این راستا ۳۰ پایگاه ارتش و ۹ پایگاه دانشگاه علوم پزشکی برای پایش سلامت شهروندان دایر خواهند شد.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه تامین اقلام بهداشتی مراکز درمانی در درجه اول اولویت است، گفت: مراکز تولیدی نیز به جهت پشتیبانی در درجه اهمیت هستند و صیانت از نیروی کار نیز مورد تاکید رئیس جمهوری بوده است.

وی در خصوص حمل و نقل و کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه عمومی در معابر استان قم گفت: سپاه پاسداران و هلال احمر قم افراد دارای علائم مشکوک را به مراکز درمانی ارجاع می دهند.

استاندار قم بیان کرد: ورودی های استان قم نیز با کمک نیروی ارتش تحت نظر هستند و کار ضدعفونی خودروها و مسافران عبوری انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.