مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی از افزایش ظرفیت تولید نهال به ۶۰۰ هزار اصله در سال ۱۳۹۸ توسط این موسسه خبر داد.

افزایش ظرفیت تولید نهال رضوی به ۶۰۰ هزار اصله در سال ۹۸

به گزارش قدس آنلاین، سلمان سالاری کرد: این امر در راستای تامین نهال کافی در سطح شهر، استان و کشور و با رویکرد تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
وی احداث و تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی را یکی دیگر از مصادیق اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی توسط موسسه بذر و نهال رضوی در سال ۱۳۹۸ دانست و تصریح کرد: به منظور مطالعات دقیق تر برای تولید بذور در راستای تامین نهاده‌های مورد نیاز در بخش کشاورزی، موسسه بذر و نهال رضوی در سال ۱۳۹۸ آزمایشگاه تخصصی بذر را در مجموعه باغ حسینی تاسیس و تجهیز کرد.
مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی ادامه داد: با آغاز فعالیت محققان در این آزمایشگاه، امید می رود این مجموعه بتواند در راستای تولید بذور باکیفیت و متناسب با اراضی کشور به دستاوردهای ارزشمندی نائل شود.
وی در پاسخ به این سوال که برنامه ریزی برای تولید متناسب با نیازهای صادراتی را تا چه حد در دستور فعالیت های این موسسه قرار دارد؟ گفت: با توجه به ابراز علاقمندی چندین کشور دوست و همسایه از جمله عراق، هندوستان، افغانستان، ترکیه و...، موسسه بذر و نهال رضوی از طرق مختلف نظیر حضور در نمایشگاه‌های خارجی، به بررسی بازار بذر و نهال در این کشورها و ظرفیت های موجود برای بازرگانی برون مرزی پرداخته است.
سالاری ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌های مختلفی با کشورهای هندوستان و اسپانیا در این زمینه به ثبت رسیده است که مسیر همکاری را بیش از پیش هموارتر می‌کند.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر کیفیت نهال‌های تولید شده در این موسسه خاطرنشان کرد: با توجه به تحقق این مهم، شرکت‌ها و کشاورزان برون مرزی تمایل خود را برای همکاری بیشتر با این مجموعه ابراز کرده اند که در آینده ای نزدیک فرایندهای این نوع همکاری‌ها مشخص خواهد شد.
مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی، افزایش ظرفیت تولید اعم از خزانه‌ها و واحدهای تولید بذر نظیر مزارع مختلف در سطح کشور را از جمله ملزومات تحقق رونق تولید در این بخش دانست و گفت: علاوه بر این، احداث و تجهیز آزمایشگاه‌ها و واحدهای تحقیقاتی، بهره‌گیری از اساتید و منابع انسانی مجرب در این حوزه و افزایش بودجه‌به منظور ارتقاء زیر ساخت‌ها از جمله اقداماتی است که در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما را به تحقق اهدافمان نزدیک‌تر کند.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.