هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیلها بر اثر بارشهای پیش‌بینی شده در این استان و همچنین کاهش ۱۲ درجه ای دما هشدار داد.

بارشهای شدید خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، در این اخطاریه آمده است با ورود سیستم بارشی جدید در این استان از عصر امروز  در روز یکشنبه بارشهای آن شدت می‌گیرد و بارش شدید باران در برخی نقاط همراه با رعد و برق و بارش تگرگ،  وزش باد شدید وقوع صاعقه و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی شده است.
بنا بر این گزارش میزان بارش پیش بینی شده بر اثر فعالیت این سامانه بارشی که تا ظهر روز چهارشنبه هفته‌جاری در خراسان رضوی ادامه دارد بین ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر رخ خواهد داد.

در این اخطاریه حجم بارش برای روز یکشنبه در خراسان رضوی بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر  پیش‌بینی شده است که بیشترین حجم بارش توابع و شهرستانهای مشهد، تربت‌جام، باخرز، زاوه، رشتخوار، فریمان، خواف، ریوش، تایباد، شمال بردسکن، سبزوار و تربت‌حیدریه رخ خواهد داد.
بر طبق گزارش هواشناسی خراسان رضوی در روز دوشنبه بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر باران در مناطق مختلف این استان خواهد بارید که بیشتر در توابع و شهرستانهای مشهد، درگز، قوچان، کلات، چناران، سرخس، صالح آباد، تربت‌جام، فریمان، تایباد، خواف، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، نیشابور، بردسکن، سبزوار، ریوش، کاشمر، تربت‌حیدریه، زاوه، رشتخوار، باخرز، کاخک گناباد و ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد خواهد بود.
 این اخطاریه میزان بارش پیش‌بینی شده برای روز سه‌شنبه در استان خراسان رضو ی را بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر گزارش کرده است که در نواحی جنوبی بارش به شکل رگبار توام با رعد و برق، در نواحی سردسیر استان به ویژه نیمه‌شمالی بارش باران و برف یا بارش برف همراه با کولاک رخ خواهد داد.
مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی نسبت به آبگرفتگی معابر شهری، سیلاب، اختلال در سیستم حمل و نقل استان، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید و همچنین کاهش دما طی این مدت بر اثر فعالیت این سیستم بارشی هشدار داده است.
این اخطاریه  عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها را مورد تاکید قرار داده است.

بارش باران در مشهد بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی شد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز در این خصوصگفت: بیشترین حجم بارش طی این مدت برای عصر روز یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.
زهرا آهنگر زاده افزود: طی روزهای یکشنبه تا دوشنبه بین ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر در مشهد باران خواهد بارید.
وی با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای دمای خراسان رضوی  گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۸ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش یافته است و تا روز سه‌شنبه به تدریج به ۹ درجه می‌رسد.
وی ادامه داد: دمای شبانه در استان خراسان رضوی نیز طی این مدت بین ۶ تا هشت درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: خوشاب با کمینه دمای هوای چهار درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای هوای  ۲۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای این استان در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.  
آهنگرزاده گفت: در این مدت بیشترین میزان بارش در ریوش با ۲.۵ میلی‌متر بارندگی و بیشترین شدت وزش باد در بردسکن خراسان رضوی با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.