فرماندار قوچان گفت: با توجه به لزوم پیشگیری از انتشار بیماری کرونا طرح محدودیت خودروها از ورودی استان در این شهرستان آغاز شد و تاکنون ۴۰ درصد از خودروهای ورودی برگردانده شده‌اند.

۴۰ درصد خودروهای ورودی به قوچان برگردانده شدند

به گزارش قدس آنلاین، هادی رجایی نیا افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری از بیماری کرونا مبنی بر عدم تردد در بین شهرها و کاهش مسافرت‌ها، شاهد کاهش چشمگیر این آمار نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته در ورودی استان خراسان رضوی از سمت خراسان شمالی بودیم اما بازهم انتظار می‌رود مردم  مسافرت‌های غیرضروری خود را به تعویق بیندازند.  

وی با بیان اینکه در ورودی خراسان رضوی از سمت استان‌های شمالی اکیپ‌های محدودیت تردد به سرپرستی هلال‌احمر و همراهی شبکه بهداشت و بسیج به‌صورت ۲۴ ساعته در حال مأموریت هستند تصریح کرد: از شروع این طرح تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو با ۱۵ هزار و ۳۰۰ سرنشین از این مسیر تردد کرده اند که تمامی افراد تحت تب سنجی قرارگرفته و ۴۴ نفر به مراکز پزشکی ارجاع داده‌ شده‌اند.

فرماندار قوچان با اشاره به برگزاری ۱۶ جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر ستاد اصلی ستادهای فرعی در روستاها، تشکل‌های دولتی و خصوصی، بازاریان و بانک‌ها  تشکیل شد که  با اختیارات کامل نسبت به موضوع پیشگیری اقدامات خوبی داشته‌اند.

رجایی نیا ادامه داد: از هفته گذشته طرح محدودیت اصناف در قوچان اجرا شد که با همراهی بسیار خوب مردم و بازاریان در روزهای پایانی سال همراه بودیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون معابر شهری سه نوبت به‌صورت کامل ضدعفونی شده است افزود: تمامی نقاط آلوده نیز شناسایی و به‌صورت مستمر نیز این نقاط ضدعفونی می‌شود.

او یادآور شد: با توجه به ابلاغ استان سهمیه قوچان در پیش‌بینی نقاهتگاه برای بیماران ۵۰۰ تخت بود که در حال حاضر ۵۶۰ تخت در این خصوص پیش‌بینی ‌شده است.

فرماندار قوچان از راه‌اندازی هشت مرکز تولید ماسک توسط خیرین در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون ۳۵ هزار ماسک توسط این مراکز تهیه‌شده که عمدتاً به‌صورت رایگان در بین مردم توزیع ‌شده است.

قوچان نخستین شهرستان استان خراسان رضوی از سمت استان‌های شمالی کشور است که با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.