سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: از شروع طرح ملی بسیج مقابله با کرونا تاکنون قوچان نسبت به جمعیت خود رتبه نخست ثبت‌نام و خود اظهاری کرونا در خراسان رضوی را دارد.

قوچان رتبه نخست خراسان رضوی را در ثبت‌نام سامانه سلامت داراست

به گزارش قدس آنلاین، داوود خوش شکن افزود: تا به امروز ۷۳ درصد جمعیت شهرستان یعنی ۱۲۸ هزار و ۲۲۴ نفر با ورود به سامانه سلامت اقدام به خود اظهاری و ثبت‌نام در طرح کرونا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از بین افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند هزار و ۵۷۰ نفر دارای علائم بیماری بودند که تمام این موارد پیگیری و ۱۵۰ نفر از این افراد به مراکز ۱۶ ساعته برای معاینه پزشک معرفی‌شده‌اند که در صورت اعلام نظر پزشک مبنی بر بستری به بیمارستان منتقل شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به این که تاکنون هفت کانون با بیشترین آلودگی در شهرستان قوچان شناسایی‌شده‌اند گفت: سه کانون در شهر در نقاط کوی ارتش، فرهنگیان ۲ و خیابان مطهری و در بخش روستایی نیز روستاهای مزرج، آقکاریز، هی هی و قیطاقی بیشترین میزان آلودگی را داشته‌اند البته به این معنا نیست که بقیه نقاط دارای آلودگی نیستند بلکه با عدم رعایت بهداشت همه نقاط می‌توانند به کانون اصلی شیوع این ویروس تبدیل شوند.

خوش شکن با تأکید بر این که ماندن در منزل و قطع زنجیره انتقال تنها راه برون‌رفت از این بحران و بیماری است که تنها با رعایت بهداشت میسر خواهد شد اضافه کرد: طبق بررسی‌های کارشناسان منابع اصلی ورود ویروس به شهرستان، کاروان‌های زیارتی به قم، یک واحد پرتقال آلوده واردشده از استان‌های شمالی و یک راننده خطی ناقل ویروس بوده اند.

وی گفت: تاکنون ۶۹ نمونه برای آزمایش کرونا ارسال‌شده است که از این تعداد ۲۹ مورد، مثبت و ۲۴ مورد نیز منفی اعلام‌ شده و نتیجه بقیه آزمایشها هنوز اعلام نشده اسک.

او با بیان اینکه چهار بیمار کرونایی در این شهرستان فوت و ۲۴ نفر باحال خوب مرخص شده‌اند افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر در بخش قرنطینه بیمارستان موسی بن جعفر (ع) قوچان بستری هستند که تنها یک مورد آنها دارای آزمایش مثبت کرونا بوده و مابقی بیمار حاد تنفسی هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان اضافه کرد: تاکنون ۲۸۰ نفر از خانواده بیماران کرونایی در این شهرستان تحت مراقب‌های قرنطینه‌ای قرارگرفته‌اند که هفت نفر دارای علائم این بیماری بودند.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.