رهبر جنبش انصارالله یمن امروز در سخنانی با بیان اینکه عربستان سعودی و امارات ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند اعلام کرد که هدف واشنگتن و تل آویو نفوذ به جهان عرب و اسلام است.

عبدالملک الحوثی:

عربستان و امارات ابزار آمریکا و اسرائیل هستند

عربستان و امارات ابزار آمریکا و اسرائیل هستند

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن امروز در سخنانی که به مناسبت «روز شهید» ایراد شد، اظهار داشت: ما به اهمیت کاری که شهید حسین بدرالدین در تاسیس جنبش انصارالله کرد، واقفیم.  بسیاری از مشکلات از گذشته به ارث رسیده است و حاکمان ظالم این ارث را برای ما برجای گذاشته اند. ایستادگی در مقابل این حاکمان ظالمان که حامیان زیادی در خارج از کشور داشتند، بسیار مهم بود اما متاسفانه برخی در داخل کشور به این مسائل آگاه نیستند.

رهبر انصارالله یمن گفت: تجاوز به یمن با هدف به زانو درآوردن یمن در برابر عربستان سعودی و امارات و در نهایت سیطره آمریکا و اسرائیل بر یمن بود.

وی با بیان این مطلب افزود: رژیم عربستان سعودی و امارات چیزی جز ابزار آمریکا و اسرائیل نیستند. این رژیم ها برای تامین منافع آمریکا در منطقه گام برمی دارند. امروز بیش از پیش خطر آمریکا و اسرائیل برای امت ما آشکار می شود، خطری که در توطئه ها، فتنه ها و ضربه های اقتصادی و دیگر روش ها متجلی است.

عبدالملک خاطرنشان کرد: چالش ها به سوی امت ما روانه می شود و امکان ندارد ما این خطرات را نادیده بگیریم زیرا آمریکا با عناوین مختلف سعی دارد به عرصه عربی و اسلامی نفوذ کند. او به شیوع کرونا در کشورها اشاره کرد و گفت که این ویروس یک تهدید و خطر جهانی است و یمنی‌ها نمی‌توانند در این باره بی‌تفاوت باشند چرا که این خطر، یمن را نیز تهدید می‌کند.

وی در ادامه گفت: دلایل متعددی می‌تواند منجر به شیوع و گسترش بیماری‌های واگیردار شود. برخی کشورها با تولید ویروس، از آن در برابر دشمنان خود استفاد می‌کنند. آمریکا و برخی کشورها آزمایشگاه‌های بزرگی دارند که می‌توانند ویروس‌های مهلک علیه انسان‌ها تولید کنند.  آمریکا سابقه استفاده از این نوع ویروس را در کارنامه غیرانسانی خود دارد و پیش از این از آن علیه سرخپوست‌ها استفاده کرده است.

رهبر انصارالله یمن گفت: کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا باید در وهله اول مسئول انتشار کرونا در جهان باشند. آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و دوستان آنها هیچ ابایی از اینکه از ویروس‌هایی مانند کرونا، تسلیحات ویرانگر و ممنوعه علیه بشریت استفاده کنند، ندارند.

وی افزود: آمریکا به ایجاد فتنه سیاسی در کشور های اسلامی روی آورده است. اکنون امت اسلامی به حالتی دچار شده است که دشمنان به آن چشم طمع دوخته اند. رویارویی با دشمنان نیازمند تربیت درست دارد. در حال حاضر در برخی از جوامع اسلامی حالت بسیار عجیبی دیده می شود به طوریکه هیچ احساس مسولیتی نمی کنند.

سید عبدالملک الحوثی از اینکه برخی از کشورهای اسلامی در برابر سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کرده، انتقاد کرد و گفت که در این بین نیز برخی دیگر از آنها پیروی کرده و سناریوهای ضد اسلامی آنها را اجرا می‌کنند.

وی از امت اسلامی خواست برای مقابله با استکبار جهانی و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها به صورت بیانیه اکتفا نکنند بلکه اقدام علمی فراگیری داشته باشند به گونه‌ای که بتواند امت اسلامی را از وضعیت کنونی‌اش که مورد نظر دشمنان آن است، خارج کند.

سید عبدالملک گفت که قرآن مسلمان‌ها را به مقاومت و استقامت دعوت می‌کند؛ کسی که گزینه قرآن را در برابر دشمنان اسلام انتخاب کند، نتیجه آن پیروزی است ولی گزینه دوستی با دشمن عاقبتی جز شکست و خسران ندارد و و عواقب بدی در انتظار حامیان و مروجان این گزینه است.

رهبر انصارالله یمن گفت که آمریکا هم‌اکنون سیاست‌هایی در ضدیت با موضع قرآنی اتخاذ کرده است و این سیاست‌ها به شکل واضحی در کشورهای عربی و اسلامی متجلی است.

وی گفت: اوضاع عراق و سوریه، دشمنی شدید با حزب‌ الله در لبنان، توطئه علیه ملت فلسطین و اتخاذ مواضع منفی در برابر جنبش‌های مقاومت در فلسطین از جمله موارد تجلی سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه است.

سید عبدالملک الحوثی ادامه داد: رژیم سعودی این روزها رهبران حماس و شخصیت‌های نزدیک به آن را بازداشت و محاکمه می‌کند. برای اینکه این افراد به دنبال آزادی قدس و فلسطین بوده و با اسرائیل دشمن هستند. آزادسازی قدس و مقدسات اسلامی امروزه در چشم سران رژم سعودی محکوم بوده و جنایت تلقی می شود.  از منظر عربستان سعودی، تلاش برای آزادی فلسطین و دشمنی با اسرائیل جنایتی نابخشودنی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.