با توجه به کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در تعطیلات نوروز فعال است.

فعال بودن پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در تعطیلات نوروز

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هشت پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی فعال است که سه پایگاه از این تعداد در مشهد پذیرای داوطلبان اهدای خون خواهد بود.
دکتر مجید عبدالهی افزود: این پایگاه‌ها تا ۱۴ فروردین به جز روز سیزدهم فعال است.
وی گفت: پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) واقع در اول خیابان دانشگاه، شهید سلیمانی بین استقلال ۲ و ۴ و پایگاه مهر نبش ابوطالب ۳۳ در ساعات ۹ تا ۱۳ و ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دقیقه فعال است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و قوچان در این ایام در نوبت صبح فعال است.
دکتر مجید عبدالهی افزود: ذخایر خونی برای همه گروه‌های خونی در خراسان رضوی رو به کاهش است از این رو از نیکوکاران تقاضا می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
وی بر وجود نیاز همیشگی بیماران به خون تاکید کرد: همه تمهیدات بهداشتی لازم برای داوطلبان اهدای خون برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اتخاذ شده است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در همین چارچوپ پایگاه اینترنتی به آدرس
nobatdehi.ibto.ir
برای داوطلبان اهدای خون و با هدف اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس کرونا در نظر گرفته شده تا از طریق ثبت‌نام اینترنتی و جلوگیری از تجمع انسانی در پایگاه‌های انتقال خون از اتلاف وقت اهداکنندگان ممانعت شود.

خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون و فراوردهای خونی در ایران پس از تهران و فارس است.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون ۶۰ بیمارستان را در خراسان رضوی برعهده دارد.
از ۱۱ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه دیگر در شهرهای نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار مستقر است.

حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرده است: به همه هموطنان که قصد اهدای خون دارند اطمینان می دهیم که کرونا به هیچ عنوان با اهدای خون یا با تزریق خون منتقل نمی شود، بلکه کرونا از طریق بزاق دهان، عطسه و سرفه منتقل می شود.

منبع:صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.