تبریز- متاسفانه امسال با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی تمامی فعالیت‌های فیزیکی حوزه گردشگری به تعطیلی کشیده شده است و البته موجب پا گرفتن گردشگری مجازی در این استان شده است.

گشت و گذار مجازی در آذربایجان شرقی/ با ۲۰۰ مسیر گردشگری آشنا شوید

قدس آنلاین-گروه استان ها:افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، آذربایجان شرقی را در رده پنج ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری قرار داده است که با ایجاد زیرساخت ها و توسعه هتل سازی و بهسازی آثار تاریخی طی سال های اخیر و نیز رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ که این شهر تاریخی را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی کرد، تا حد زیادی صنعت گردشگری آذربایجان را متحول ساخته و ثمرات اقتصادی و اجتماعی این عرصه را  بیش از پیش ملموس تر کرده بود.

برگزاری گردشگری مجازی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه امکان بهره مندی مجازی از ظرفیت های گردشگری استان جزو اولویت های مهم این اداره کل در شرایط کنونی جامعه است، افزود: حوزه گردشگری هرچند در فضای حقیقی تعطیل شده و به رکور رفته است اما تلاش می کنیم فعالیت در فضای مجازی این حوزه را پیگیر کنیم.

مرتضی آبدار اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و به دنبال شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت انجام هرگونه سفر در سطح کشور، سفر مجازی به جاذبه های گردشگری و تاریخی یکی از مناسب ترین روش هایی است که به وسیله آن مردم می توانند با جاذبه های مختلف آذربایجان شرقی به طور کامل آشنا و برنامه سفر خود را پس از گذر از این بحران معین کنند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و امکان هایی نظیر آپارات و پیام رسان های فعال موجود، به معرفی جاذبه های فاخر تاریخی و گردشگری خود می پردازد.

آبدار اضافه کرد: علاقه‌مندان می توانند طی ایام تعطیلات اخیر و در خانه ماندن در نوروز، سفری مجازی را در آذربایجان شرقی تجربه کنند و با فرهنگ، تاریخ، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری این استان بیش از پیش آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هموطنان داخلی و گردشگران خارجی می توانند با نصب نرم افزار مستر تریپ(آقای سفر) که با همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی طراحی و اجرا شده است، با ۲۰۰ مسیر طبیعت گردی و ۵۲ روستای هدف گردشگری آذربایجان شرقی آشنا شوند، گفت: بدین طریق گردشگران می توانند مقاصد سفر آینده خود به آذربایجان شرقی را انتخاب کنند.

آبدار با قدردانی از مشارکت آحاد مردم در رعایت اصول بهداشتی و تعویق سفرها به دلیل شویع ویروس، اظهار داشت: با توجه به اینکه گذر از این بحران تنها با قطع زنجیره انتقال نتیجه خواهد داد، امیدواریم در خانه ماندن طی تعطیلات جاری و نوروزی با جدیت از سوی مردم رعایت شود تا این برهه حساس را با کمترین مشکلات پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.