فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید مبعث و سال نو در رسانه‌های خارجی با بازتاب وسیعی مواجه بود.

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در رسانه های خارجی

به گزارش قدس آنلاین، سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران در خصوص شارلاتانیزم آمریکا و غیر قابل اعتماد بوده پیشنهاد کمک این کشور به دلیل مظنون بودن به تولیسد ویروس کرونا، همچنین مشکوک بدن پیشنهاد کمک های دارویی این کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

در همین راستا خبرگزاری روسیا الیوم بخش هایی از سخنان رهبری را منتشر کرد که درخصوص دست داشتن آمریکا در تولید و انتشار ویروس کرونا بود. در گزارش این رسانه روسی به نقل از مقام معظم رهبری آمده است: آمریکا دشمن خبیث ایران است و مسئولان آمریکایی دروغ گو، وقیح، طماع و شارلاتان هستند.

این رسانه در ادامه نوشت: سران آمریکا چندبار تکرار کردند که شما از ما بخواهید تا ما به شما در درمان و دارو کمک کنیم؛ این از حرف های عجیب است، اولاً که خودتان دچار کمبود هستید، هم از لحاظ وسایل پیشگیری و هم دارو؛ اگر چیزی دارید صرف خود کنید. شما امریکایی ها متهم به این هستید که خودتان این ویرس را تولید کردید و به شما اعتمادی نیست. ممکن است دارویی را شما وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کنید.

النشره نیز سخنان رهبری را در صفحه نخست خود منتشر کرد و در تیتری نوشت: آمریکا خبیث ترین دشمن ایران است و مسئولان آن شارلاتان هستند. در بخش هایی از این رسانه که از صحبتهای رهبری نقل قول شده آمده است: جمهوری اسلامی باید در تمامی زمینه ها از جمله دفاعی و نظامی قوی شود.

خبرگزاری رویترز نیز در بازتاب سخنان رهبری، روی این موضوع تمرکز کرد که به گفته ایشان پیشنهاد کمک آمریکایی‎ها برای مواجهه با ویروس کرونا عجیب است و این سوءظن وجود دارد که مبادا آنها که خود در مبارزه با این بیماری با کاستی‏هایی مواجه هستند؛ بخواهند دارویی در اختیار ایرانی‏ها قرار دهند که این بیماری را ماندگار کند.

خبرگزاری روسی راشاتودی نیز اظهارات رهبری مبنی بر بدگمان بودن به نیت آمریکایی‎ها را به عنوان تیتر خبر خود برگزید به ویژه از این بابت که آمریکایی‏ها متهم به ساخت این ویروس نیز هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با رویکردی مشابه، اظهارت رهبری مبنی بر اینکه آمریکا خود در رابطه با تولید این ویروس مظنون است را به عنوان تیتر خبر خود برگزید.

شبکه تلویزیونی و معاند العربیه در رابطه با پوشش سخنان مقام معظم رهبری، سکوت پیشه کرد.

العهد نیز با درج سخنان رهبری در صفحه نخست خود و پوشش گسترده فرمایشات مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: آمریکا در حال حاضر خبیث ترین دشمن ما است و پیروزی بعد از صبر نزدیک است.

یورو نیوز نوشت: مقام رهبری خطاب به آمریکا گفت متهمید که ویروس کرونا را خودتان تولید کردید. جملاتی مانند «وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به شما [آمریکایی‌ها] اعتماد می‌کند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؟ ممکن است داروی شما وسیله‌ای باشد برای آنکه این بیماری را بیشتر گسترش دهد» نیز از جمله موارد مورد توجه این رسانه خارجی بود.

بی بی سی نیز در این باره نوشت: رهبر ایران اتهام «تولید ویروس کرونا» را علیه مقام‌های آمریکایی مطرح کرد و گفت به همین دلیل ایران برای مقابله با کرونا از آمریکا کمک نمی‌گیرد.

این رسانه انگلیسی همچنین نوشت: رهبر ایران این فرضیه را مطرح کرد که اگر ویروس کرونا به طور ویژه برای ایران طراحی شده باشد، آمریکا در قالب اعزام کمک بخواهد به ارزیابی اثر ویروس تولیدی خود بپردازد و اطلاعاتش را تکمیل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.