دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن ۴۲ مبتلای جدید تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۸۵۸ نفر افزایش یافت.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۸۵۸ نفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی‌ اصغر انجیدنی افزود: ۵۲۹ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.
وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام با ۷۲ نفر در رده‌های بعدی شیوع کرونا قرار دارد.
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و سبزوار هر کدام ۵۹ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۳۴ مبتلا به کرونا داشته است.  
انجیدنی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا سوم فروردین ماه ۱۳۹۹ چهار هزار و ۴۳۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.  
وی ادامه داد: در این مدت تاکنون دو هزار و ۸۵۸ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.  
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دو هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۴۵۴ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.
انجیدنی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده را ۹۷ تن اعلام و بیان کرد: ۶۴ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۲ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و هشت تن هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی گناباد ۶ فوتی، تربت حیدریه چهار و سبزوار سه فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده اند.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.