معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی استان، تعداد۵۳۵ مسافر دارای علایم اولیه بیماری کرونا شناسایی و جهت مراجعه به مراکز درمانی معرفی شدند.

معرفی ۵۳۵ مسافر دارای علایم کرونا به مراکز درمانی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی ذاکر افزود: در طرح بازرسی سلامت که با استقرار ۴۶ پایگاه سنجش در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان از ۲۵ اسفند ماه آغاز شد تا کنون سرنشینان ۱۲۴ هزار و ۹۰۹ خودرو مورد ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: این خودروها دارای ۳۳۹ هزار و ۳۷۲ سرنشین بوده‌اند که مورد غربالگری و پایش سلامت قرار گرفتند و از این تعداد ۵۳۵ نفر دارای علایم اولیه بیماری کرونا و تب بوده و جهت مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی راهنمایی شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۳ هزار و ۷۳۶ خودرو با ۷۳ هزار و ۸۸۳ سرنشین مورد غربالگری و سنجش قرار گرفتند که تعداد ۱۶۷ نفر مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به مراکز درمانی راهنمایی و هدایت شدند.

ذاکر افزود: در قالب اجرای این طرح، ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۱۸ خودروی کمک‌دار امدادی و ۲۴ خودروی سبک با حضور و خدمت‌رسانی ۲۷۱ نیروی امدادی به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که با کاهش سفرهای بین شهری و حضور مسافران در جاده‌ها زنجیره انتقال و شیوع بیماری کرونا قطع شود.

او تاکید کرد: تب سنجی شاخص تایید سلامت قطعی افراد در خصوص ابتلای به کرونا نیست و مردم به این نکته توجه داشته باشند که برخی علایم این بیماری با تاخیر بروز می کند.

تاکنون چهار هزار و ۲۲۱ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده و تحت معالجه قرار گرفته اند که دو هزار و ۵۰۷ نفر از کل بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۸۱۶ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده نیز  ۸۵ تن است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    خدا لعنتتون کنه میاین مشهد چکار کنین؟ میاین ثواب کنین؟ با بیمار کردن و کشتن مردم؟ هر چی میکشیم از جهله
  • علی ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    خدا لعنتتون کنه میاین مشهد چکار کنین؟ میاین ثواب کنین؟ با بیمار کردن و کشتن مردم؟ هر چی میکشیم از جهله