معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا تاکنون ۱۶۳هزار و ۱۹۳ نفر از شهروندان ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی غربالگری شده‌اند.

۱۶۳ هزار نفر در غرب خراسان رضوی غربالگری کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فاطمه نوده افزود: شهروندان در چارچوب غربالگری کرونا و کمک موثر به قطع زنجیره انتقال ویروس عامل این بیماری، می‌توانند به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir  مراجعه نموده و اطلاعات خود را در آن وارد کنند.  
وی ادامه داد: کارکنان مراکز بهداشتی درمانی در ادامه روند اجرا و تکمیل غربالگری، از طریق "سامانه سیب" با بیماران پرخطر تماس برقرار کرده و شرایط عمومی آنها را مورد ارزیابی پزشکی قرار می‌دهند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  گفت: تاکنون از مجموع ۶۶ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در پنج شهرستان‌ زیرپوشش این دانشگاه پنج تن فوت کرده‌اند.  
وی افزود: مرکز آموزشی درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: شهروندان ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ نیز هرگونه پرسش و ابهام خود پیرامون بیماری همه‌گیر کرونا و نکات بهداشتی مرتبط با آن را طرح نموده و از کارشناسانی که به طور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش‌ دیده‌اند پاسخ بگیرند.  
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.


منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.