معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که بر اساس مصوبات شورای پیشگیری از کرونا اجرا می‌شود در راستای حفظ سلامت جامعه و شهروندان است.

اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برای حفظ سلامت جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز به منظور پیشگیری از ترددهای غیرضروری جلساتی برگزار و مصوب شد با اطلاع رسانی از مردم خواسته شود تا حد امکان در منازل خود بمانند.

وی گفت: همچنین از ابتدای نوروز گشت‌ها و اکیپ‌های بازرسی و کنترل افراد در ورودی و خروجی‌های شهرستان تشدید شده است؛ برای مقابله با این ویروس همه مردم باید سهیم باشند این مهم جز با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری محقق نمی‌شود.

رستمی در ادامه از تعطیلی برخی اصناف غیرضروری و پایانه مسافربری در این شهرستان خبر داد و افزود: تعطیلی برخی اماکن به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس است، مکان‌های شلوغ و پرتردد عمومی مانند ترمینال مسافربری منشاء شیوع ویروس به شمار می‌رود از این رو بهتر است برای حفظ سلامت عمومی تعطیل شود.

وی مطرح کرد: در تمهیدات اندیشیده شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه صنوف به جز فروشگاه‌های مواد غذایی و نانوایی‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند، همچنین برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری طرح زوج و فرد خودروهای شخصی و تاکسی‌ها بر حسب کد در حال اجراست.

نماینده عالی دولت در تربت‌حیدریه توضیح داد: تمامی اماکن عمومی شامل مکان‌های زیارتی و تفریحی در این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند اگر مردم در یک پویش همگانی امسال را در منازل خود شادی کنند، این ویروس را به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت.

در ادامه این گفت‌وگو رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان با بیان اینکه یک کد مجزا در واحد فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ به بیماران مشکوک به کووید ۱۹ اختصاص داده شده، بیان کرد: در این خصوص یک دستگاه آمبولانس برای انتقال این بیماران به مراکز درمانی تهیه شده که روزانه طی چند نوبت گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

سعیدرضا قنبری‌زاده گفت: اکنون ۱۷ مرکز ۱۶ ساعته در این شهرستان کنترل و پایش بیماران مشکوک به کووید ۱۹ را انجام می‌دهند و خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.