نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی سامانه‌های تلفنی و اینترنتی پاسخگویی به سوالات شرعی با موضوع بیماری کووید -۱۹ در این دانشگاه خبر داد.

راه اندازی سامانه‌های تلفنی و اینترنتی پاسخگویی به سوالات شرعی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمود طباطبایی، اظهار کرد: در زمینه مباحث بیماری کرونا از زمان انتشار این ویروس در کشور سوالات شرعی زیادی برای مردم ایجاد شد که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پاسخگوی آنان براساس نظرات و استفتائات مراجع عظام تقلید بود.

وی افزود: عمده سوالات مردمی در مباحثی همچون نماز جماعت مساجد، حرم مطهر رضوی و بقاع متبرکه، نماز خواندن کادر درمان با لباس خاص درمانی کرونایی‌ها،  تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی و غیره بود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: به‌طور مثال در بحث غسل و تدفین اموات کرونایی خطراتی برای غسالان و عوامل تدفین میت بود که در بحث غسل با تاکید ویژه مقام معظم رهبری فعال شدن غسالخانه ویژه‌ای این نوع اموات را داشتیم؛ در حال حاضر این نوع غسالخانه‌ها در قم و مشهد فعال شده است که نیروی انسانی این بخش با همکاری طلاب جهادی تأمین شده است، اما در شهرستان‌ها به جای غسل، طبق موازین شرعی کار تیمم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی، انتشار اخباری مبنی بر ریخته شدن آهک روی بدن میت کرونایی که در فضای مجازی منعکس شده بود را کذب محض خواند و گفت: روی بدن میت کرونایی به هیچ وجه آهک ریخته نمی‌شود و این کار روی سنگ لحد و طبق موازین شرعی انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: بر اساس آمارها به زودی این ویروس از سطح کشور و استانمان خارج شود و مجدد شاهد حضور مردم در برنامه‌های عمومی و اجتماعی به ویژه برنامه‌های مذهبی باشیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: حسب پرسش‌های مخاطبان نسبت به مسائل شرعی کرونایی با همکاری حوزه علمیه خراسان سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات شرعی کرونایی با حضور کارشناسان برجسته مذهبی را به شماره ۳۱۶۹-۰۵۱ راه‌اندازی کردیم که این تلفن همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ پاسخگوی مردم خواهد بود.

وی افزود: همچنین در فضای مجازی نیز کانال coronaporsesh@ در پیام‌رسان‌های تلگرام و ایتا و سایت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نشانی  www.nahad.mums.ac.ir/coronaporsesh به‌صورت اینترنتی و ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شرعی کرونایی مردم خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: مردم در ارتباطات تلفنی و اینترنتی‌که با ما برقرار می‌کنند می‌توانند پاسخ سوالات با موضوعات مختلف کرونایی نظیر احکام کرونا، شبهات کرونا، سوالات اعتقادی، مدیریت خانواده، معنویت درمانی، توصیه‌های بهداشتی دینی و غیره را دریافت کنند.

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.