۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 697694

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل خراسان رضوی از ورود ۳۵۰ هزار خودرو به مشهد طی پنج روز خبر داد.

ورود ۳۵۰ هزار خودرو به مشهد طی ۵ روز

به گزارش قدس آنلاین،  ابراهیم نصری از ورود ۳۵۰ هزار خودرو به مشهد طی پنج روز خبر داد و گفت: این آمار مربوط به روزهای ۲۵ اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ است و در مجموع در این ایام ۳۵۷ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو از پنج محور سرخس- مشهد، چناران-مشهد، فریمان-مشهد، آزادراه باغچه-مشهد و کلات-مشهد وارد مشهد شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی بیان کرد: از این میزان خودرو ۹۰ درصد معادل ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو سواری است که با توجه به ایام نوروزی برای هر خودرو چهار سرنشین در نظر گرفته می‌شود، می‌توان تعداد مسافران ورودی به مشهد طی ۵ روز گذشته را بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تخمین زد.

وی ادامه داد: البته از دو محور محلی شاندیز و میامی نیز ورود مسافر به مشهد انجام می‌شود که در این آمار لحاظ نشده است، لذا باید در نظر داشت این تعداد سفر به نوعی حداقل ترددها به مشهد است.

نصری بیان کرد: میزان سفر با خودروی شخصی به مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد کاهش داشته است که می‌توان دلیل آن را اعمال سختگیری‌ها در مبادی ورودی و همکاری مردم برای اجتناب از سفر جهت قطع زنجیره شیوع کرونا دانست، اگر محدودیت‌ها با شدت بیشتر اعمال شود و مردم نیز بیشتر به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند این کاهش سفرها بیشتر نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت برخی از این سفرها مربوط به مشهدی‌هایی است که در شهرها و استان‌های دیگر ساکن بوده و زندگی می‌کنند و در ایام نوروز به موطن سابق خود باز می‌شوند لذا عملا بسیاری از این سفر را می‌توان غیرقابل اجتناب دانست.

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.