معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تخلف سرعت غیرمجاز در جاده های استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تا دوم فروردین سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.

تخلف سرعت در جاده‌های خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا خجسته افزود: مجموع تخلف سرعت غیرمجاز خودروها در نوروز امسال سه هزار و ۳۷۵ فقره بوده است که این تعداد در نوروز پارسال ۲ هزار و ۳۴۷ فقره ثبت شده است.

وی گفت: ثبت این تخلفات از طریق ۱۰۶ سامانه ثبت تخلف سرعت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام شده است و سقف سرعت غیرمجاز متناسب با نوع جاده شامل آزادراه و بزرگراه در نظر گرفته شده است.

خجسته اظهار داشت: علت افزایش تخلف سرعت در جاده های استان طی نوروز ۹۹، کاهش تردد جاده ای در راههای خراسان رضوی به میزان حدود ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز مدیرت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تا یکم فروردین ۹۸ جاده مشهد - چناران - قوچان - شیروان و بالعکس با ۱۴۴ تخلف سرعت غیرمجاز بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

معاون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: مسیر جاده ای گناباد - تربت حیدریه و بالعکس با ۱۱۲ فقره ، بزرگراه باغچه - تربت حیدریه و بالعکس با ۱۰۷ فقره ، جاده نیشابور - سبزوار و بالعکس با ۹۹ فقره، جاده  مشهد - فریمان - تربت جام – تایباد و بالعکس با ۹۸ فقره و آزادراه باغچه – مشهد و بالعکس با ۹۵ فقره در رده های بعدی تخلف سرعت غیر مجاز قرار دارند.

خجسته افزود: تخلف سرعت در جاده های شاندیز - مشهد و بالعکس و سبزوار - اسفراین و بالعکس با هشت فقره و جاده های بجستان - فردوس و بالعکس با هفت و  گناباد - فردوس و بالعکس با شش فقره کمترین میزان تخلف سرعت غیرمجاز را در بازه زمانی یاد شده داشته اند.

پیش از این ابراهیم نصری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص کاهش میزان سفر با خودروی شخصی به مشهد گفته بود: به دلیل اعمال سختگیریها در مبادی ورودی استانها و شهرها از جمله مشهد و از طرف دیگر همکاری مردم برای اجتناب از سفر جهت قطع زنجیره شیوع کرونا میزان سفرهای جاده ای در استان کاهش یافته است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.