استاندار خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌های خراسان رضوی در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برنامه‌ریزی‌های خوبی بوده و امیدواریم مردم هم زنجیره انتقال این ویروس را با "در خانه ماندن" قطع کنند.

تاکید استاندار خراسان‌رضوی بر قطع زنجیره انتقال کرونا و ماندن در خانه

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که در قالب ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسا، پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا(ع) مشهد در راستای پیگیری روند درمانی بیماران کرونایی در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد افزود: پرستاران و پزشکان مجاهدان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و برای این عزیزان که در راستای بهبود بیماران تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدواریم خداوند اجر آن‌ها را در نزد خود محفوظ نگه دارد.
وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ضربه‌ای به اقتصاد کشور و سلامت مردم ما وارد کرد ادامه داد: برای قطع زنجیره کرونا مراکز تجمع را تعطیل کردیم و از تشکیل آن‌ها ممانعت شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: پروازهای داخلی فرودگاه مشهد با ۹۵ درصد کاهش روزانه از ۱۸۰ پرواز به ۱۲ پرواز کاهش یافته است همچنین پروازهای خارجی کاملا صفر شده است و در حوزه حمل و نقل ریلی هم ۹۵ درصد کاهش داشته‌ایم.
رزم‌حسینی با بیان اینکه آمار ترمینال‌های مسافربری و مسافران جاده‌ای به ترتیب ۸۵ درصد و ۵۲ درصد کاهش پیدا کرده‌است افزود: هم‌اینک خیابان‌ها و معابر مشهد خلوت شده‌اند.
وی با اشاره به تعطیلی مراکز خرید، دانشگاه‌ها و مدارس در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  تصریح کرد: با توجه به نظر پزشکان مبنی بر اینکه منبع انتشار این ویروس منحوس اجتماعات است بنا داریم این سیاست و همین روند را در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان دنبال کنیم تا تلاش پزشکان برای بهبود بیماران صورت گیرد و کم‌ترین مراجعات به مراکز درمانی انجام شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی برای بیماران در مشهد با همکاری و هم‌افزایی مسوولان استان و بخش خصوصی گفت: نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه، آستان قدس رضوی، شهرداری و نهادهای گوناگون تخت‌های نقاهتگاهی آماده‌ کرده‌اند و همچنین حدود پنج هزار تخت نقاهتگاهی هم در سطح شهرستان‌های استان آماده شده است.
رزم‌حسینی افزود: همچنین حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی یک ماه گذشته از طریق استانداری و شهرداری مشهد به بیمارستان ها تزریق و نزدیک به دو میلیون ماسک مورد نیاز بیمارستان‌ها در استان توزیع شد ضمن این که با ورود ۴۵۰ هزار لیتر الکل به استان محدودیت ما برطرف شد و ظرفیت خوبی برای تولید مواد ضد عفونی کننده فراهم شده است.
وی ابراز امیدواری کرد همان طور که مقام معظم رهبری هم گفتند این بیماری منحوس از این کشور رخت بربندد و به روال عادی برگردیم و بتوانیم حرکت‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی استان را ادامه دهیم.
رییس بیمارستان امام رضا (ع) نیز در این ارتباط ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: در مدت شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن، حمایت کامل استانداری خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی را پشت سر خود همواره احساس می‌کردیم.
دکتر علی خورسند وکیل زاده افزود: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری هستند و از این تعداد حدود ۵۰ نفر هم در آی. سی. یو بستری شده‌اند، همچنین تاکنون هزار و ۲۰۰ بیمار در این مجموعه درمانی بستری و عمده آن‌ها با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۳۰ نفر فوتی مشکوک داشته‌ایم که از این تعداد ۵۰ نفر تست کرونای مثبت داشته‌اند.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) با بیان اینکه کمبود خاصی در حوزه ماسک و موارد این چنینی وجود ندارد تصریح کرد: خیلی از اقلام توسط دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، شهرداری، شورای شهر و خیرین تامین شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس بیمارستان شریعتی مشهد هم اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ بیمار را پذیرش کرده ایم که ۶۰ درصد آن‌ها سلامتی خود را به دست آورده‌اند و باقی هم در حال طی کردن ادامه درمان خود هستند.
دکتر محمد رضا حسینعلی زاده افزود: خدارا شاکر هستیم که توفیق خدمت به مردم در خط مقدم مقابله با این ویروس نصیب ما شده است و آرزو می‌کنیم بتوانیم سرافراز از این آزمون خارج شویم.
همچنین برپایی رزمایش بیولوژیک مقابله با شیوع ویروس کرونا تحت عنوان "شهدای سلامت" در مشهد مقدس طی روزهای آینده از محورهای دیگر این جلسه بود.
با اضافه شدن ۴۲ مبتلای جدید تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۸۵۸ نفر افزایش یافت. تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده هم ۹۷ تن اعلام شده‌ است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.