خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از برگزاری مسابقه مجازی و خانوادگی با عنوان نوروزخانه با هدف حفظ و معرفی آیین و سنن استان در ایام نوروز خبر داد.

برگزاری مسابقه مجازی "نوروزخانه" در خراسان شمالی
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه گفت: با توجه به ممنوعیت سفرهای نوروزی و فرصتی که برای گذران اوقات فراغت در خانه پیش‌آمده، این مسابقه مجازی به نشاط خانواده‌ها و پاسداشت آیین و سنت‌های استان کمک می‌کند.
وی بازسازی آیین‌های نوروزی اقوام خراسان شمالی، اجرای موسیقی محلی به‌صورت خانوادگی، پخت و معرفی غذاهای محلی، تولید صنایع‌دستی استان به‌صورت خانوادگی و اجرای ترانه‌ها، اوسنه‌ها و خاطرات از اقوام استان را ازجمله موضوعات این مسابقه مجازی برشمرد.
وی با بیان اینکه تمام هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، عنوان کرد: ۵۰ دعوت‌نامه سفر خانوادگی به ۵۰ نقطه دیدنی ایران بعد از مهار بیماری کرونا از جوایز مسابقه نوروزخانه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند محتواهای خود را در قالب ویدئو تولید و تا ۲۰ فروردین‌ماه ۹۹ به آدرس‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی شده ارسال و در این مسابقه شرکت کنند.
یزدان‌پناه گفت: پس از دریافت آثار، جشنواره بزرگ مردمی "نوروزخانه" در مجموعه فرهنگی گلشن بجنورد برگزار می‌شود و منتخبان معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.