همدان- وزیر ارتباطات تحلیلی از شماره تلفن هایی که از تهران خارج شده و به استان های مختلف رفته اند را در توییت خود منتشر کرد و اعلام کرد حدود ۱۰۰ هزار تن از این تلفن ها در همدان مستقر هستند و لذا این موضوع واکنش مسئولان همدان را به دنبال داشت.

توئیت وزیر ارتباطات با واکنش مسئولان همدان روبرو شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است توئیت وزیر ارتباطات مبنی بر سفر برخی از افراد به استان همدان و از طرفی عدم تعطیلی بسیاری از هتل ها و واحد های اقامتی در این استان موجب شد تا فشار مضاعفی از طرف بسیاری از کاربران فضای مجازی و شهروندان بر مسئولان افزایش یافته و مسئولان این استان از جمله استاندار را وادار به واکنش کند.

واکنش استاندار به توئیت وزیر

در همین راستا استاندار همدان در واکنش به آمار منتشر شده در توئیت اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفرهای نوروزی بر اساس مصرف اینترنت گفت: منظور از این توئیت می‌تواند مربوط به همدانی‌های مقیم تهران و سایر شهرها باشد که به زادگاه خود بازگشته‌اند.

سید سعید شاهرخی در این رابطه گفت: وزیر ارتباط تحلیلی از شماره تلفن هایی که از تهران خارج شده و به استان های مختلف رفته اند را در توییت خود منتشر کرده و اعلام داشت که حدود ۱۰۰ هزار تن از این تلفن ها در همدان مستقر هستند.

وی اضافه کرد: شماره تلفن های مورد استناد وزیر ارتباطات مربوط به همدانی هایی است که در تهران و سایر استان ها زندگی می کنند و در ایام نوروز برای دید و بازدید اقوام خود به همدان آمده اند.

وی افزود: اینکه ۱۰۰ هزار مسافر به همدان آمده باشد، را هرگز تایید نمی کنیم و جمع بندی وزیر ارتباطات از آمار اعلام شده نیز همدانی های مقیم سایر شهرها هستند که در این ایام برای دیدار نوروزی به این شهر سفر کرده اند.

خودروی غریبه نداریم

این موضوع موجب شد تا فرمانده انتظامی همدان نیز اعلام کند: اظهار نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آنچه در سطح شهر رصد کرده ایم متفاوت است و خودروهای غیربومی در سطح شهر تردد ندارند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح  با بیان اینکه شاهد کمترین تردد خودروهای غریبه در شهر هستیم. افزود: تمامی خانه‌مسافرهای استان به صورت مستمر مورد نظارت قرار دارند و با هرگونه و پذیرش مسافر در این محل‌ها طبق قانون برخورد می‌شود.

هتل ها باید تخلیه شوند

توئیت وزیر ارتباطات و ادعای وی مبنی بر سفر حداقل ۱۰۰ هزار نفر به استان همدان دادستان عمومی و انقلاب همدان را نیز وادار به واکنش کرد.

حسن خانجانی در واکنش به توییت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص آمار بالای ورود مسافران به همدان افزود: به تمامی هتل ها مهلت داده شد تا نسبت به تخلیه مسافران احتمالی و تعطیلی محل اقدام کنند. 

وی گفت: هیچ یک از هتل‌های این استان مسافری پذیرش نمی‌کنند و در صورت تخلف در این زمینه با آنها برخورد می‌شود.

خانجانی یادآوری کرد: از چندی پیش با ورود دستگاه قضایی به حوزه مقابله کرونا، به برخی مراکز اقامتی که اقدام به اسکان شهروندان کرده بودند سرکشی و دستور تخلیه مسافران ابلاغ شد.

دستوری برای تعطیلی هتل ها نداشتیم

در حالی که دادستان همدان پذیرش هر گونه مسافر را ممنوع می داند اما رییس جامعه هتل‌داران همدان روز یک شنبه طی مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: دستور رسمی منع پذیرش مسافر به هتل‌های این استان ابلاغ نشده است در حالیکه از ۲۰ روز قبل خواستار تعیین تکلیف این وضعیت بودیم!

شهرام شیروانی در این رابطه گفت: هتل های همدان در این مدت با وجود اینکه باز بودند، اما جذب مسافر صورت نگرفت و تنها زیر یک درصد ظرفیت پذیرش داشتند که بسیار ناچیز است.

وی اضافه کرد: حتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز تنها دستور تعطیلی خانه مسافرها، مدارس، میهمانسراها و بوم گردها را صادر کرد و هیچ ابلاغیه ای مبنی بر تعطیلی هتل ها و مهمان پذیرها صادر نشد.

شیروانی با تاکید بر اینکه تابع بخش نامه های کشوری بوده و سلامت مردم در اولویت است، خاطرنشان کرد: تاکنون نیز هیچ دستورالعملی از سوی دادستانی همدان مبنی بر تعطیلی هتل های استان دریافت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    سلام. خداقوت. کار دولت بزرگنمایی.!!!