عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هم اکنون چهار میلیون دانشجو در کشور داریم که این شمار می‌توانند به عنوان سفیران آگاهی کشور در برابر بیماری کرونا مسوولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

آگاهی بخشی سهم دانشجویان از مقابله با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید فولادیان افزود: مسوولیت اجتماعی امروز دانشگاه‌های کشور در حقیقت همین آگاهی بخشی به بخش‌های مختلف جامعه و ضرورت رعایت مسائل پیشگیری توسط خود و خانواده‌شان است.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان و دانشجویان به عنوان گروه‌های مرجع،  دارای مسوولیت اجتماعی سنگینی هستند و در این زمینه سهم و مسوولیت فراوانی دارند.

عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این جمعیت دانشجویی باید بر اساس علم و دانش با جامعه و گروه‌های اطرافشان صحبت و بر اساس آگاهی و واقعیات موجود به مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم از خرافات در این رابطه دور شوند و به انجام رفتار درست برای مقابله با بیماری اقدام کنند و باید به جامعه و مردم این آگاهی را داد که این بیماری چه قدر می‌تواند خطرناک باشد و تا چه میزان می تواند به جامعه ضربه بزند.

فولادیان افزود: اگر دانشجویان بسیح شوند و حرکت جمعی جهاد اجتماعی در خانه ماندن را در جامعه نشر دهند و تسهیل کنند بهترین نقش و مسوولیت اجتماعی خود را رقم زده‌اند و مردم هم باید بدانند هر فردی که در خانه بماند در حقیقت یک جهاد اجتماعی کرده است.

وی با بیان این که کرونا قبل از این که یک مساله پزشکی باشد یک مساله اجتماعی است افزود: این بدان معناست که جنبه اجتماعی ابتلا به بیماری کرونا بسیار مهم‌تر است.

او ادامه داد: بحران موجود در خصوص بیماری کرونا، انتقال و شیوع این بیماری است که به دلیل نبود واکسن و داروی مشخص راهکارهای جایگزین مقابله با آن هدف گذاری شده و پیگیری می شود.

عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تنها راه حل و مکانیسم پیشنهادی همه پزشکان و متخصصان برای مقابله با این بیماری در تمام جهان، یک امر اجتماعی و فرهنگی است نه پزشکی و آن هم قطع زنجیره انتقال است یعنی به عنوان تنها راهکار و راه درمان، باید روابط را به گونه‌ای سامان دهیم که فرایند، دامنه و گسترش بیماری کاهش یابد و قطع شود.

فولادیان افزود: باید همگان به این باور برسند که بیماری کرونا یک مساله حاد احتماعی است که خودمان و خانواده و در نهایت جامعه را درگیر می‌کند.

وی اضافه کرد: برای حفظ سلامت و مقابله با بیماری باید همه در خانه بمانند و قرنطینه خانگی را رعایت کنند و در این میان گروه‌هایی در جامعه هستند که نقششان در چنین شرایطی بسیار مهم است به طوری که مسوولیت اجتماعی سنگین‌تری دارند که دانشجویان و دانشگاهیان از آن جمله اند.
مقابله با بحران کرونا نیازمند عزمی همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.