ستاد مدیریت بحران خراسان‌رضوی به حالت آماده‌باش درآمد.

پیش‌بینی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی بارندگی

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال پیش‌بینی وقوع بارشهای رگباری و سیلاب در این استان، استاندار  دستور آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان را صادر کرد.
علیرضا رزم‌حسینی همچنین تاکید کرده است: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی پیش‌بینی شود.
فرمانداران سراسر استان هم به تشکیل ستادهای شهرستانی مدیریت بحران و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ملزم شدند.
طبق اعلام هواشناسی خراسان رضوی، سیستم بارشی در این استان تا ظهر روز چهارشنبه فعال است.
بر اثر فعالیت این سیستم بارش شدید باران در برخی نقاط همراه با رعد و برق و بارش تگرگ، وزش باد شدید و وقوع صاعقه و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی شده است.
مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی درباره آبگرفتگی معابر شهری، سیلاب، اختلال در سیستم حمل و نقل استان، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید و همچنین کاهش حدود ۱۲درجه‌ای دما در این مدت بر اثر فعالیت این سیستم بارشی هشدار داده است.
در این هشدار بر تردد و توقف نداشتن در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تاکید شده است.
مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی هم از مردم خواسته است: هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها و عبور با خودرو از مسیرهای سیلابی بطور جد خودداری کنند.
حجتعلی شایانفر گفت: بارش باران‌های رگباری در استان منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها درشهرستان‌های کلات و طرقبه – شاندیز. بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه شد.
وی گفت: هم اکنون همه محورهای خراسان رضوی باز است و مواردی از آب‌افتادگی و آبگرفتگی در شهر مشهد و جاده‌ها وجود داشت که رفع شده است.
تا دیروز در ۲۴ ایستگاه خراسان رضوی گزارش بارندگی ثبت شد که مقدار بارشها در ایستگاه طرقبه- شاندیز ۱۸میلیمتر، کلات ۱۲میلیمتر و در مشهد بین ۱۰تا۲۴ میلیمتر گزارش شد.

منبع:صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.