رئیس مجلس گفت: پارلمان پس از تعطیلات نوروزی با پروتکل‌های مناسب و جدید و تفاوت‌هایی از نظر ترکیبات داخلی شروع به کار می‌کند.

لاریجانی: مجلس پس از تعطیلات با تدابیر جدید شروع به کار می کند/ ایران در مبارزه با کرونا زمان را از دست نداد

قدس آنلاین: علی لاریجانی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) درباره باز شدن مجلس و اینکه آیا با توجه به شرایط بعد از تعطیلات مجلس به صورت مجازی خواهد بود، افزود: وضعیت مجلس در ایران با کشورهای دیگر تفاوت داشت زیرا همزمان با انتخابات شد و مواجهه نمایندگان با مردم باعث شد که بحث ویروس در بین نمایندگان گسترش پیدا کند و به همین دلیل وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا نامه دادند که پارلمان تشکیل نشود.

وی ادامه داد: البته این کار درست بود بعد از این که تست هایی انجام دادیم مشاهده کردیم که تعدادی از نمایندگان به این ویروس مبتلا شده اند و درگیری نمایندگان با بیماری نسبتا قابل توجه بود.

رییس مجلس گفت: امیدواریم که بعد از تعطیلات نوروی مجلس کار خود را با پروتکل جدید شروع کند و ممکن است از نظر ترکیبات داخلی هم تفاوت هایی صورت بگیرد.

لاریجانی افزود: ما برای شرایط حاد پیش بینی هایی برای استفاده از سیستم های دیجیتالی دوسویه را طراحی کردیم که تست اولیه آن انجام شده و احتمالا فردا تست دیگری انجام شود که این هم برای این است که اگر شرایط ما غیرعادی بود استفاده کنیم اما امیدوارم که مجلس بعد از تعطیلات اول سال کار خود را شروع کند.

وی درخصوص بازدید خود از این بیمارستان گفت: این بازدید در خصوص بررسی وضعیت بیمارستان و رسیدگی به بیماران کرونایی بود که نشان داد که حجم زیادی از پرسنل بیمارستان با صداقت و اخلاق حرفه در حال خدمت رسانی هستند.

وی افزود: گزارش خوبی از روند بهبودی در این بیمارستان داده شد که خبر خیلی خوبی است البته اگر چه هنوز مراجعات زیاد است بنابراین از مردم می خواهم که پروتکل هایی که برای بهداشت این بیماری در نظر گرفته شده رعایت کنند و حتما در منزل بمانند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مردم به سفر نروند، اگر چه سفرها نسبت به سال گذشته کم شده اما با توجه به این ویروس همین مقدار از سفر می تواند ضایعاتی به وجود آورد.

وی از مردم خواست که در روز 13 عید با خانواده به طبیعت و بیرون نروند زیرا این کار باعث شیوع این ویروس می شود و برای خود و خانواده و دیگران مشکل ایجاد می کنند.

لاریجانی گفت: در کل خدماتی که این بیمارستان و کادردرمانی و پزشکان انجام می دهند بسیار ستودنی است و از همه آنها تشکر می کنم زیرا خیلی خوب کار کردند. وقتی که کار تیم پزشکی ایران با سایر کشورهای دیگر مقایسه می شود با توجه به وجدان کاری و فداکاری که در ایرانیان وجود دارد چقدر متفاوت با سایر کشورها است.

رییس مجلس با تاکید بر این که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در بحث مبارزه با این ویروس خیلی خوب کار کرده، گفت: بعضی جاها ممکن است رعایت کافی در بخش اجتماعی کشور نشده باشد اما در کل در کنترل این ویروس گام های خیلی موثری انجام دادند.

وی یادآور شد: در بعضی از رسانه های کشورهای دیگر به این مساله اشاره شده که ایران به موقع به موضوع کنترل و مبارزه با شیوع ویروس کرونا توجه کرد و زمان را از دست نداده است.

لاریجانی بار دیگر تاکید کرد: اگرچه سخت است اما هرچه بتوانیم در منزل سکنی داشته باشیم عواقب و نتیجه کار بهتر خواهد بود. بنابراین تقاضای ما مجددا این است که در این ایام پیش رو نه سفر و نه سیزده بدر بروند چرا که برای خود و خانواده اشان و هم برای کشور مفید است که دچار مشکل نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.