مدیر کل راه آهن خراسان گفت: طی سال گذشته ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد و خراسان رضوی جا به جا شده اند.

۱۴ میلیون مسافر ریلی پارسال در مسیر مشهد جا به جا شدند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری افزود: این میزان جا به جایی در سال ۹۷، ۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر بود که مقایسه این ارقام از کاهش یک درصدی جا به جایی مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به خراسان رضوی حکایت دارد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان کاهش مسافر از طریق راه آهن مربوط به اسفند ماه گذشته بود که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

این کاهش مسافر در حالی روی داده است که طی شش ماه نخست سال ۹۸ سفر با قطار از شهرهای مختلف به مقصد مشهد با هفت میلیون و ۹۴۸ هزار و ۸۲۴ مسافر  نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشت و راه آهن خراسان در این بازه زمانی رتبه نخست کشور از نظر جا به جایی مسافران ریلی برون شهری را به خود اختصاص داد.

شمار ایستگاه‌های راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می کنند.  

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

تراکم ریل در استان خراسان رضوی نسبت به مساحت آن دو  برابر میانگین کشوری است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد می کنند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.