طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی به ۹۳۱ نفر رسید.

مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به ۹۲۱ نفر رسیدند/ ۶۳ ابتلای جدید طی ۲۴ ساعت

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مطابق نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه، یک هزار و ۴۱۱ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی نیز تا ظهر امروز، با ۶۳ نفر افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۹۲۱ تن رسید.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۵۵۳ نفر از کل مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۳۶۸ نفر نیز متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد.

حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام با ۷۸ نفر مبتلا به کرونا در رده‌ سوم، دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه به ترتیب با ۷۵ و ۵۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم و پنجم و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز با ۴۴ مبتلا به کرونا حائز رتبه ششم خراسان رضوی در این زمینه است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا امروز، ۴هزار و ۶۳۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۹۷۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

همچنین دو هزار و ۷۹۳ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون یک هزار و ۵۳۵ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیرضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌ است.

منبع:فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.