زنجان-رئیس انیستو پاستور ایران گفت:کمتر از دو هفته تعداد دو هزار مورد آزمایش را در روز می‌توانیم انجام دهیم.

 انستیتو پاستور ایران قادر به انجام ۱۰ هزار آزمایش کرونا در روز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:علیرضا بیگلری  رئیس انستیتو پاستور ایران شامگاه یک شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  با اشاره به اینکه انستیتو پاستور دو ماه قبل از شناسایی اولین مورد مثبت بیماری کرونا در کشور، طراحی کیت‌های تشخیص کرونا را آغاز کرده است گفت:  آزمایش‌های هر کشوری باید متناسب با شرایط آن کشور باشد تا بتواند عملیاتی شده و قابلیت اجرا داشته باشد،.

بیگلری  افزود:  در مراحل اول تنها قادر به انجام ۶۰ مورد آزمایش بودیم اما اکنون در کمتر از دو هفته ۲۰۰۰ مورد آزمایش را در روز می‌توانیم انجام دهیم.

وی  با بیان اینکه ۵۶ آزمایشگاه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده و افراد مشغول در این آزمایشگاه‌ها، آموزش‌های لازم را دیده و وسایل مورد نیاز آنان نیز فراهم شده است، تصریح کرد: استان‌های زنجان، آذربایجان‌ شرقی، فارس و اصفهان یک آزمایش را انجام می‌دهند که مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

بیگلری افزود:در حال حاضر در کشور قادر به انجام ۱۰ هزار آزمایش در روز هستیم، این در حالی است که کشور آمریکا ۷۰۰۰ مورد آزمایش را روزانه قادر است انجام دهد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه برای افزایش ظرفیت دو الی سه برابری توان آزمایشگاه‌ها برای آزمایش بیشتر در کشور، به کیت‌های بیشتری نیاز داریم اظهارداشت: با فراخوان داده شده در کشور، بیش از ۵۳ شرکت اعلام آمادگی کردند که از این تعداد تا روز ۲۸ اسفند دو شرکت تاییدیه گرفتند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه کووید - ۱۹ یکی از ناشناخته‌ترین ویروس‌ها برای جوامع علمی و یکی از خطرناک‌ترین پاندومی‌ها در ۱۰۰ سال اخیر است، گفت: کشورهایی مانند چین و آمریکا برای تولید واکسن دست به‌ کار شدند اما  از اثربخشی این واکسن‌ها روی سیستم ایمنی بدن مطمئن نیستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ نوع ترکیب دارویی برای بهبود بیماری کرونا پیشنهاد شده اما تاثیر دقیق و مکانیسم مشخصی از تک‌داروها نشان داده نشده است، افزود: کشت این ویروس در آزمایشگاه دشوار و مطالعه روی آن نیز دشوارتر است.

بیگلری خاطر نشان ساخت:در   حال حاضر معتبرترین دارو از طرف چین اعلام شده و این دارو از هفته‌های آتی وارد آزمایش بالینی می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه تعطیلات دو هفته‌ای نوروز، فرصت طلایی برای مهار کرونا است، ادامه داد: اگر در خانه بمانیم ، موج انتقال بیماری کرونا رو به پایین خواهد بود و  اما اگر تجمعات و دید و بازدیدها جریان داشته باشد، شیوع بیماری شعله‌ور شده و نیمه فروردین با افت و خیز بیماری مواجه می‌شویم و تا پایان اردیبهشت آن را به همراه خواهیم داشت.

وی یاد آور شد: عده‌ای از جوانان بر این باورند که به  کرونا مبتلا نمی شوند، در حالی که جوانان نیز در اثر ابتلا به این بیماری روی تخت بیمارستان جان داده‌اند و این افراد حتی می‌توانند تنها ناقل باشند و اطرافیان خود را آلوده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.