معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی هر گونه اقامت در واحدهای اقامتی دارای مجوز و حتی فاقد مجوز این شهر را تکذیب کرد.

وجود مسافر در واحدهای اقامتی مشهد صحت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری با بیان این مطلب افزود: اقامت دادن به مسافران در هیچ یک از واحدهای رسمی دارای مجوز و حتی واحدهای غیر مجوز از جمله خانه‌های شخصی غیر مجاز در سطح شهر مشهد به هیچ وجه انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای اقامتی رسمی طبق اعلام و دستور ستاد مقابله با کرونا در استانداری در ایام نوروز تعطیل و از پذیرش مسافر منع شده اند و واحدهای غیر مجاز نیز اقدام به پذیرش مسافر نمی‌کنند.

او اضافه کرد: علاوه بر این بازرسی از کلیه واحدهای اقامتی توسط بازرسان این اداره کل روزانه انجام می‌شود و تا کنون موردی از اقامت مسافران و ارائه خدمات به مسافران در استان و مشهد بر خلاف دستور اعلام شده گزارش نشده است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بر همین اساس به نظر می‌رسد اندک مسافران ورودی به مشهد و استان نیز اهالی شهرهای استان و کلانشهر مشهد هستند که به منازل خود باز می گردند.

بیدخوری افزود: به ویژه در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع)  هیچ خانه شخصی و یا زوارکشی فعالیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه حضور مسافران و زائران مشهد به واسطه زیارت و بعد از آن سیاحت بوده است ادامه داد: با بسته شدن موقت حرم مطهر رضوی و نیز سایر بخش‌های خدمت رسان به مسافران و زائران دیگر دلیلی برای سفر به مشهد وجود ندارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به واسطه اقامت غیر مجاز و بر خلاف اعلام ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی در اسفند ماه پارسال تعداد۴۴ واحد اقامتی رسمی و غیر رسمی در مشهد پلمب شده‌اند.

استان خراسان رضوی با برخورداری از دو هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه اول کشور در این زمینه را دارد.

طبق آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۹۲۱ نفر افزایش یافته است که  ۵۵۳  نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۳۶۸ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا چهارم فروردین ماه ۱۳۹۹ چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند و در این مدت تاکنون دو هزار و ۹۷۳ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.   
همچنین دو هزار و ۷۹۳ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۵۳۵ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.
بنا بر این آمار تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده ۱۱۳ تن اعلام شده است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.