مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: فرار سرمایه از بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری در قسمت‌های خدمات و ایجاد بافت شهری یکی از چالش‌های این حوزه در این شهرستان در سال گذشته است.

فرار سرمایه از حوزه کشاورزی به امور خدماتی از چالش‌های بخش کشاورزی در کاشمر است

به گزارش قدس آنلاین، حسین محمدی بیان اینکه فرار سرمایه از بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری در قسمت‌های خدمات و ایجاد بافت شهری یکی از چالش‌های این حوزه در این شهرستان در سال گذشته است، اظهار کرد: در مجموع یکی دیگر از چالش‌های بخش کشاورزی پایین بودن سطح سواد بهره‌برداران است، چراکه نگاه علمی آنها به حوزه کشاورزی، سطحی و سنتی است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به بخش کشاورزی، متذکر شد: عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای نگهداری محصولات هم از دیگر مشکلات و موانع توسعه بخش کشاورزی در شهرستان است که باید  توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: حذف دامداری‌های کوچک در روستاها با ایجاد بافت‌های فرسوده از جمله چالش‌های دیگر بخش کشاورزی بوده، چراکه ایجاد بافت شهری در این روستاها سبب حذف واحدهای تولیدی مانند واحدهای دامداری شده است.

محمدی متذکر شد: تامین نقدینگی برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار بخش کشاورزی یک فرصت است، اما به دلیل عدم توجه به نقدینگی برای سرمایه‌گذار دراین عرصه مشکلات آنها بیشتر شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر درخصوص اقدامات انجام شده برای ارتقای کشاورزی کاشمر بیان کرد: اجرای طرح‌های نوین آبیاری  در سطح ۱۱۵ هکتار با اعتبار ۶۱ میلیارد ریال، احداث خط انتقال آب به مساحت ۶۶ کیلیومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، توسعه گلخانه‌ها با مساحت ۶۲ هزار و ۲۲۲ متر مربع، توسعه کشت گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی به مساحت ۱۲ هکتار، توسعه و تکمیل واحدهای بسته‌بندی و شست‌وشوی کشمش، جذب مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال از محل تمهیدات انتقال آب روستایی برای ۵۵۳ طرح را از جمله اقدامات است.

وی با اشاره به ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با حوزه کشاورزی، تصریح کرد:  درحال حاضر از آنجا که با افت آب‌های سطحی مواجه هستیم، باید با جذب سرمایه‌گذار بتوانیم دراین عرصه قدم‌های بزرگی را برداریم.

محمدی کاهش آب کشاورزی را موجب کاهش فعالیت بخش کشاورزی دانست و افزود: ایجاد زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی از استراتژی‌های بخش کشاورزی بوده که دوام و بقای یک فرآیند تولیدی را می‌تواند داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به میران توانمندی حوزه کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد:  دراین شهرستان ۱۹ هزار و ۶۱۷ هکتار کشت آبی، ۱۴ هزار و ۸۸۰ هکتار به صورت دیم و ۳۷۴ هزار و ۶۷۳ واحد دامی دارد که در مجموع ۲۱۶ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبریان را تولید می‌کند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.