رییس جمهوری در تماس با همتای تونسی خود ،‌حفظ جان انسان‌ها را نیازمند اقدامات و همکاری مشترک در جهان دانست و گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل است.

حفظ جان انسان‌ها نیازمند اقدامات و همکاری مشترک همگانی در جهان است

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی «قیس سعید» رییس جمهوری منتخب تونس با وی، با تبریک فرارسیدن روز ملی تونس و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور این کشور، اظهار امیدواری کرد تا روابط و همکاری های ایران و تونس در دوران جدید بیش از پیش تقویت شده و تعاملات و رایزنی دو کشور در زمینه مسائل و موضوعات گوناگون منطقه‌ای و بین المللی افزایش یابد.

رییس جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری تونس ندارد و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی دو کشور در این راستا به خوبی استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه اکنون که شیوع بیماری کرونا تبدیل به یک موضوع جهانی شده، همه دولت ها و ملت ها باید برای مبارزه با آن در کنار هم باشند، خاطرنشان کرد: امروز حفظ جان انسان ها و مواجهه با این بیماری نیازمند اقدامات و همکاری مشترک همگانی در جهان است.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت آمریکا در این شرایط سخت شیوع این بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده اند، گفت: جلوگیری از ارسال دارو، کمک های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تامین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

روحانی با شاره به اینکه کشورهای جهان باید این اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم و آنها را دعوت کنند تا به قوانین سازمان ملل و مبانی انسانی بازگردند، افزود: تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت وظیفه دارد تا در راستای ایستادگی جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی گام بردارد.

رییس جمهوری همچنین توسعه روابط و همکاری‌های منطقه ای و بین المللی ایران و تونس و تلاش دو کشور در راستای صلح و امنیت منطقه و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.