وزیر خارجه آمریکا در مسیر بازگشت از افغانستان در دوحه با مسئولان جنبش طالبان دیدار کرد.

پامپئو با رهبران طالبان در دوحه دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت شبکه الجزیره، براساس بیانیه وزارت خاجه آمریکا، مایک پامپئو، ‌وزیر خارجه این کشور از طریق دیدار با رهبران طالبان از جمله ملابرادر، مذاکره کننده ارشد این جنبش خواهان تاکید بر تداوم پایبندی به توافق تاریخی ماه گذشته میلادی بین واشنگتن و جنبش طالبان شد. 

پامپئو در کابل با محمد اشرف غنی،‌ رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار کرد و به بررسی روند صلح و گام‌های مربوط به آن و توافق منطقه‌ای در این زمینه پرداخت.

آن دو در پایگاه هوایی در نزدیکی فرودگاه دوحه وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان را بررسی کردند.

پامپئو روز گذشته بعد از مذاکرات از طریق ویدیو کنفرانس بین دولت افغانستان و جنبش طالبان تحت نظارت قطر در سفری اعلام نشده وارد کابل شد.

از سوی دیگر، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت، پامپئو در تلاش برای ابقای مسیر پیشرفت در روند مسالمت‌آمیز کنونی به افغانستان سفر کرد.

اسپر از پرداختن بیشتر به جزئیات سفر پامپئو سرباز زده و تنها به این نکته بسنده کرد که وزیر خارجه درباره جزئیات این سفر در زمان بازگشت به آمریکا صحبت خواهد کرد.

۲۹ فوریه واشنگتن در دوحه توافقنامه‌ای را با طالبان امضا کرد که مضمون آن خروج تدریجی نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان ظرف ۱۴ ماه بود به شرط اینکه طالبان به تعهدات امنیتی خود عمل کرده و مذاکرات صلح مستقیم بی‌سابقه با دولت کابل را شروع کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.