قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی را به اهالی این هنر تبریک گفت.

امسال تئاتر را نه با گرد هم آمدن که در سینه خود گرامی‌اش می‌داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا در پیامی ضمن تبریک هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی ایران به اهالی هنر نمایش، به‌طور ضمنی بر لزوم پایبندی به منع گردهمایی برای کنترل گسترش ویروس کرونا تاکید کرد.

متن پیام قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به شرح زیر است: 

«نومید مردم را

معادی مقدر نیست.

چاووشیِ‌ امیدانگیزِ توست

بی‌گمان

که این قافله را به وطن می‌رساند.

قرین‌شدن همراهی دوباره‌ام با اهالی نمایش را با روزی که در تقویم رسمی کشورمان به نامِ نامی ایشان ثبت شده است به فال نیک گرفته و این روز خجسته را به آنان که صحنه تئاتر و آن‌چه بر آن گذشته و می‌گذرد، دغدغه توقف‌ناپذیرشان است تبریک می‌گویم.

روزی که این بار و برخلاف سه سال گذشته نه با گردآمدن به گرد مجموعه‌های تئاتری‌مان، که هر کدام در سینه خود گرامی‌اش می‌داریم، گرامیداشتی که با زنده نگه داشتن سوسوی امید در قلب‌مان نیز همراه است. امید به رخت بربستن سایه ترسِ ناگزیری که مهمانی ناخوانده بر زندگی‌مان افکنده است و امید به گردهم آمدن دوباره‌مان گردِ یکدیگر.

هفتم فروردین ۱۳۹۹، روز ملی هنرهای نمایشی در ایران مطابق با روز جهانی تئاتر بر اهالی نمایش، نمایش‌سازان و نمایش‌بینان خجسته باد.»  

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.