مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مشکوک به کرونا و مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستانهای سطح این استان بستری شده‌ و تحت درمان قرار دارند.

۴۶۳۵ مشکوک به کرونا در خراسان رضوی تحت درمان هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: تلاش کادر پزشکی برای درمان این بیماران منجر به مداوا و ترخیص دو هزار و ۹۷۳ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا چهارم  فروردین ماه جاری شده‌ است.
وی در تشریح پراکنش جغرافیایی نیز دو هزار و ۷۹۳ نفر از مجموع بیماران مشکوک به کرونا را در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام و بیان کرد: هزار و ۵۳۵ نفر از این تعداد بیمار تاکنون بهبودی خود را بازیافته و از بیمارستان راهی منزل شده‌اند.
مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ظرف ۳۳ روز اخیر ۷۹۱ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی نیز در بیمارستانهای زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشش دارد بستری شدند. ۶۳۹ نفر از این تعداد نیز با دریافت خدمات‌ درمانی سلامتی خود را باز یافته‌اند. 
وی گفت: ۳۹۳ بیمار حاد دستگاه تنفسی نیز ظرف همین مدت در مراکز درمانی حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بستری و تاکنون ۳۲۴ نفر آنها درمان و ارز بیمارستان مرخص شده‌اند. 
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۱ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد. 
دکتر رحیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد ظرف همین مدت ۳۳ روزه ۲۵۵ بیمار حاد تنفسی داشت که ۱۴۹ نفرشان درمان شده و بهبود یافته‌اند.
وی همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره و بیان کرد: ۲۱۵ نفر در این منطقه بخاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران ۱۸۰ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌ و به منطل برگشته‌اند.

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد افراد بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۱۸۸  نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۴۶ نفر از این بیماران نیز درمان شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.