وزیر خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود در ارتباط با اقدامات لازم در برابر شیوع کرونا، بر رفع تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد.

وزرای خارجه پاکستان و فرانسه خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رادیو پاکستان، «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان با «ژان ایو لودریان»، وزیرخارجه فرانسه در ارتباط با اقدامات در برابر بحران شیوع جهانی کرونا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

قریشی در این ارتباط با اشاره به اقدامات انجام شده در برابر شیوع جهانی کرونا، خواستار مشارکت جهانی در برابر مقابله و همه گیری گسترده «ویروس کرونا» شد.

شاه محمود قریشی در این گفتگوی تلفنی با اشاره به شرایط و اوضاع ایران، تاکید کرده است که نیاز فوری به برداشتن تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد.

در این گفتگوی تلفنی وزیرخارجه پاکستان لغو فوری تحریم‌ها علیه ایران را با هدف دسترسی این کشور به کمک‌های بشردوستانه و نجات جان انسان‌ها ضروری عنوان کرده است.

گفته شده در این گفتگو وزیرخارجه فرانسه نیز با پذیرش نظرات همتای پاکستانی خود درباره شرایط ایران و نیاز به رفع تحریم‌ها تاکید کرده است که در نشست آتی جی ۲۰ مسئله لغو تحریم‌های ایران و مشکلات مربوط به بدهی کشورهای در حال توسعه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

پاکستان پیش از این نیز خواستار لغو و رفع تحریم‌ها علیه ایران شده بود و از جمله نخست وزیر این کشور نیز درخواست مشابهی را مطرح کرده بود، هرچند همزمان با بحران جهانی شیوع کرونا، وزارت خارجه آمریکا به تازگی از اعمال تحریم علیه برخی نهادها و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی مرتبط با ایران خبر داده است. اقدامی که با واکنش‌های انتقادی جهانی روبرو شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.