مدیر عامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی گفت: تمامی پروژه‌های عمرانی این موسسه با بهره‌گیری از دانش و توان داخلی کشور هم راستا با تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

اجرای پروژه‌های عمرانی بدون نیاز به دانش خارجی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین، مبین رجبی درباره اقدامات شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۸ بیان کرد: هدف از اقتصاد مقاومتی ایجاد آمادگی در مقابل تکانه‌های داخلی یا خارجی تأثیرگذار بر اقتصاد یک کشور یا در بعد کوچکتر یک بنگاه اقتصادی است که به این موضوع از دو منظر می‌توان پرداخت.
وی ادامه داد: نخست این که شرکت آب و خاک قدس رضوی با نهادینه کردن دانش احداث انواع سد، راه، راه آهن، تونل، ساختمان و... در مجموعه خود، بازوی توانمندی را برای اجرای انواع پروژه عمرانی بدون نیاز به کوچکترین توان و دانش خارجی در شرق کشور ایجاد کرده و از این بابت کمک شایانی به تحقق اقتصاد مقاومتی کرده است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی افزود: علاوه بر این، با توجه به شرایط پروژه‌های عمرانی و نحوه تخصیص منابع به آن‌ها با به کارگیری راهکارهایی سعی کرده این تهدید را به فرصت تبدیل کند که از آن جمله می‌توان تنوع سبد کارفرمایان، عقد قرارداد با کارفرمایان خصوصی، مدیریت کارآمد منابع مالی از طریق استفاده به موقع از بخش‌نامه‌ها از قبیل بخش‌نامه تضمین معاملات، تهاتر مالیات‌ها و... اشاره داشت.
وی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در زمینه مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف در سال جاری خاطرنشان کرد: موضوع مدیریت مصرف در شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی بسیار مورد توجه است؛ بدین منظور در حوزه پروژه‌های عمرانی اقدامات بسیار خوبی در زمینه بهینه کردن سیستم‌های ماشین‌آلات و نوسازی آن‌ها به منظور کاهش مصرف سوخت و همچنین رصد دقیق اقلام ماشین‌آلاتی صورت گرفته و از روش‌های نوین مدیریت ماشین‌آلات برای این هدف استفاده شده است.
رجبی ادامه داد: همچنین در حوزه ساختمانی با استفاده از روش‌های نوین ساختمان‌سازی نسبت به سبک‌سازی ساختمان‌ها و مصرف کمترین میزان آهن، میلگرد و... اقدام شده است.
وی توانمندسازی نیروی کار را یکی از موضوعات مورد تأکید در بندهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این شرکت تلاش کرده با ایجاد بستری مناسب و تدوین صحیح مسیرهای شغلی نسبت به توانمندسازی کارکنان خود اقدام و با تفویض اختیارت و پایش اثربخشی آن‎ها از این سرمایه حراست و نگهداری کند.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی تصریح کرد: امروز تمامی مدیران شرکت را کسانی تشکیل می‎دهند که از سطوح پایین سازمانی رشد و در سمت‎های مدیریتی به کار گرفته شده‎اند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.