رییس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی کاهش تعداد خودروهای ورودی به این استان را ظرف ۲۴ ساعت گذشته نسبت به دوره مشابه پارسال ۷۸ درصد اعلام و بیان کرد: روند ورود مسافر به خراسان رضوی با وجود شرایط بحرانی ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا و تاکید مسوولان بر پرهیز هموطنان از سفر، همچنان ادامه دارد.

سفر به خراسان رضوی با وجود شرایط بحرانی همچنان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین،سرهنگ هادی امیدوار  افزود: ظرف همین مدت حجم خودروهای ورودی به کلانشهر مشهد نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد کمتر شده است.
وی از تمامی هموطنان در نقاط مختلف کشور خواست "با توجه به توصیه‌های موکد مراجع مسوول مبنی بر در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس عامل بیماری کرونا، بطور جد از سفرهای بین شهری به ویژه به سمت مشهد خودداری کنند."

رییس پلیس‌ راه خراسان‌ رضوی همچنین در خصوص وضعیت ترافیکی استان گفت: همه جاده‌ها در سطح خراسان رضوی باز بوده و ترافیک در آنها به صورت سبک و روان در جریان است. 

طبق تصمیم ستاد پیشگری از شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی همه اقامتگاهها، پاساژها، ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو در سح استان تعطیل بوده و از همه مهمتر درهای حرم مطهر امام رضا(ع) به روی زائران بسته شده است. 

با این وجود باز هم برخی از هموطنان با بی‌توجهی نسبت به شرایط خطیر ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر جان و سلامتی خود و دیگران را با سفر به خطر می‌اندازند بطوری که مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی دیروز اعلام کرد: ۸۲۶ مسافر مبتلا به علایم اولیه کرونا در مسیرهای جاده‌ای این استان شناسایی شده‌اند. 

وی افزود: شناسایی این تعداد در اجرای طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرهای خراسان رضوی از ۲۵ اسفند گذشته در قالب برپایی ۴۸ پایگاه سنجش صورت گرفت. 

ظرف این مدت تا صبح روز چهارم فروردین ماه جاری سرنشینان ۱۴۵ هزار و ۷۴۶ دستگاه خودروی حامل مسافران ورودی به خراسان رضوی مورد ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی قرار گرفته‌ و ۴۰۰ هزار و ۶۴۶ مسافر سرنشین این خودروها پایش سلامت شده‌اند. از این تعداد ۸۱۶ نفر دارای علایم اولیه بیماری کرونا و تبدار بودند لذا به مراکز درمانی و بیمارستان هدایت شدند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۹۲۱ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها بطور  قطعی مثبت شده  ۱۱۳ نفر است.

تاکنون چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مشکوک به کرونا و مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که اگر روند افزایش آن کند یا متوقف نشود این استان با توجه به محدویتها در شمار تختهای بیمارستانی و کادر درمانی با بحرانی مضاعف روبرو خواهد شد که مقابله با شیوع بیماری همه‌گیر را بسیار دشوار می‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    خدا نیامرزه این شیاطین خودخواه رو.