محمدی از تاکید شهرداری و شهردار تهران بر تعطیلی بوستان‌های جنگلی خبر داد که مورد استفاده جمعی قرار می‌گیرند و گفت: در تلاشیم که با اجماع نظر این بوستان‌ها را تعطیل کنیم تا در روز سیزدهم فروردین ماه با مشکل مواجه نشویم.

درصدد تعطیلی بوستان‌های جنگلی تهران هستیم

به گزارش قدس آنلاین،  غلام محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست خبری مجازی به سوالاتی در خصوص اقدامات اخیر شهرداری در مبارزه با شروع کرونا پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم تعطیلی حمل و نقل عمومی و بوستان‌های تهران، اظهار کرد: تعطیلی حمل و نقل عمومی در اختیار مطلق شهرداری نیست و پیشنهادات متعددی در باره کنترل محدودیت حمل و نقل عمومی ارائه شده و در اختیار ستاد کرونا قرار گرفته است.
محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه راه اطلاع رسانی را پیش گرفته‌ایم، شاهد کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم و امیدواریم این مساله ادامه یابد.
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره اقدامات این دستگاه در ضدعفونی معابر نیز گفت: اقدامات ضدعفونی ما در سطح شهر همچنان ادامه دارد تا هموطنان در صورت لزوم به حضور در اماکن عمومی با خیال آسوده در شهر تردد داشته باشند.
وی درباره تعطیلی بوستانهای تهران نیز گفت: در چند جلسه درباره این موضوع صحبت شده و اگر تبعات اجتماعی داشته باشد، نیاز به همکاری‌های فرا بخشی در این زمینه هستیم.
وی افزود: ستاد مبارزه با کرونای شهرداری و شهردار تهران تاکید ایشان بر تعطیلی بوستان‌های جنگلی و بوستان‌هایی است که مورد استفاده جمعی قرار می‌گیرند و در تلاشیم که با اجماع نظر این بوستان‌ها را تعطیل کنیم تا در روز سیزدهم فروردین ماه با مشکل مواجه نشویم.
محمدی آخرین تصمیم شهرداری درباره حضور کارکنان شهرداری در محل کار را این طور توضیح داد که بر اساس بخشنامه صادر شده توسط شهردار که به تمدید شرایط دورکاری در ادارات و سازمان‌های تابع که فعالیت‌های خدماتی ندارند تاکید شده است دورکاری تا پانزدهم فروردین ماه ادامه می‌یابد، بنابراین شاهد حضور کمتر و کارکنان شهرداری در مراکز غیر خدماتی خواهیم بود.
وی افزود: تصمیم امور دورکاری به رؤسای سازمان‌ها و شهرداران و مدیران ستادی سپرده شده اما به جز مراکز بهداشت شهری عموم کارکنان دور کاری خود را ادامه می‌دهند.
محمدی تاکید کرد اگر لازم باشد به صورت مجازی دور کاری انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرایط پنجشنبه و جمعه آخر سال در تاریخ پنجاه ساله بهشت زهرا سابقه نداشته است در خصوص مراسم تدفین متوفیان مبتلا به کرونا گفت: متوفیان کرونا ذیل پروتکل‌های وزارت بهداشت تدفین می‌شوند و لازم است توضیح دهم که بهشت زهرا مباحث شرعی فتاوای فقها را رعایت می‌کند.
محمدی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که اقدامات شرعی و کرامت خانواده‌ها رعایت شود و لازم است، حتی افراد می‌تواند در قطعه‌ای که از قبل خریداری کرد به خاک سپرده شود.
وی همچنین از همکاری با شبکه‌های صدا و سیما برای آموزش شهروندان به خصوص در شبکه‌های ۲۳ و نسیم خبر داد و گفت شبکه خبر هم تیزرهای تبلیغاتی و آموزشی شهرداری را مورد استفاده قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.