یک عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، تحرکات اخیر آمریکا و عقب نشینی نظامیانش از پایگاه الحبانیه وبرخی پایگاهها در استان الانبار را آغازی برای آماده شدن آنها به منظور خروج از عراق در پی شیوع کرونا قلمداد کرد.

عضو ائتلاف الفتح: آمریکایی‌ها آماده خروج از عراق به سبب کرونا می‌شوند

قدس آنلاین؛ فاضل الفتلاوی خاطر نشان کرد تحرکات اخیر نظامیان آمریکایی و عملیات عقب نشینی، آمادگی برای ترک عراق و اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نظامیان بیگانه از جمله آمریکایی از کشور است.

وی افزود نظامیان آمریکایی از وبای کرونا و ضربات مقاومت اسلامی وحشت دارند.

الفتلاوی اظهار داشت ارتش آمریکا موارد زیادی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و برخی کشورهای دیگر که در آن نیرو مستقر کرده، ثبت کرده است که آنها را وادار به آماده شدن برای عقب نشینی از عراق کرده است.

عضو ائتلاف الفتح که با پایگاه خبری المعلومه گفتگو می کرد،گفت دولت عراق در حال حاضر ملزم است برای اخراج نظامیان آمریکایی و مهار تحرکاتشان در عراق وارد عمل شود.

سرهنگ صلاح العیساوی فرمانده تیپ حشد شعبی در شهرستان عامریه در استان الانبار از تحرکات یک یگان از نظامیان آمریکایی مستقر در مقر فرماندهی عملیات الانبار در پایگاه نظامی الحبانیه در شرق شهر الرمادی در راستای عقب نشینی خبر داده بود.

شبکه المیادین به نقل از منابع خود گزارش داده بود که اطلاعات موجود نشان می دهد که طرف آمریکایی درصدد ترک پایگاه القیاره در استان نینوا در روزهای آینده در چارچوب عملیات بازآرایی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.