نتانیاهو همچنان در حال سوء استفاده از شرایط کرونایی رژیم صهیونیستی در راستای اهداف شخصی است.

رژیم صهیونیستی همچنان درگیر بحران کرونا/ درخواست برای کنارگذاشتن نتانیاهو

قدس آنلاین؛  این کمترین توصیفی است که تحلیلگران رژیم صهیونیستی از شرایط این رژیم درسایه شیوع دامنه دار ویروس کرونا در جهان و گسترش آن در سرزمین های اشغالی است.

با نگاهی به رسانه های صهیونیستی کمتر رسانه ای را می توان یافت که این نوع انتقادات را در آن مشاهده نکرد و به طور مستمر و روزمره نا کارآمدی و سوء استفاده های صورت گرفته در حاشیه این بیماری را مورد بررسی قرار ندهند.

«حایمی شالیو» تحلیلگر سیاسی روزنامه هاآرتص در این رابطه نوشت : با وجودی که باید انتظار داشت نتانیاهو با توجه به تجربه حکومتداری اش اقدامات صحیح را در زمان درست آن انجام دهد، اما رفتارهای اخیر او (در قبال ویروس کرونا) هر روز بیش از روز قبل آن نشان می دهد او مرد چنین مشکلاتی نبوده و هرچه زودتر تغییر پیدا کند به نفع رژیم صهیونیستی است.

به اعتقاد این تحلیلگر آن چه که بنیامین نتانیاهو طی این سال ها برای خود جمع کرده فقط و فقط پرونده های جرم و جنایت و نقض قوانین است که برخی از آنها در لوایح اتهامی اش کاملاً مشخص و هویداست.

«عاموس هارئیل» همکار او که به عنوان تحلیلگر ارشد این روزنامه عبری زبان فعالیت می کند که نیز با اشاره به پوشالی بودن ساختار حاکمیت رژیم صهیونیستی اعتراف می کند و می گوید نخست وزیر که روزگاری خود را سوپر رهبر معرفی می کند امروز حتی از مدیریت یک مشکل بهداشتی هم عاجز مانده است.

امروز ناتوانی در مشخص کردن یک ویروس ما را به سوی یک بحران بزرگ پیش برده است که تا مرز فلج شدن کامل هم خواهد رساند.

به اعتقاد این نویسنده سرشناس رژیم صهیونیستی ، تل آویو زمان بسیار کافی و حتی زیادی را برای آماده شدن جهت مقابله با کرونا در اختیار داشت ، هشدار استراتژیک را ژانویه گذشته چین صادر کرد اما مسئولین در اتخاذ تصمیمات لازم جهت پیشگیری از شیوع این ویروس تردید و کم کاری کردند امری که ما را در آستانه دچار شدن به سرنوشت ایتالیا و اسپانیا قرار داده است.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گفت : با وجود تمامی وعده های داده شده توانمندی افزایش آزمایشگاه های تشخیص بیماری را پیدا نکردیم در حالی که نوع تعامل ما با این مسئله بیش از آن که حرفه ای باشد جنبه ایدئولوژیکی به خود گرفته است.

هارئیل همچنین با استناد به گزارش اداره نظارت بر عملکرد (کابینه) رژیم صهیونیستی هم نوشت امروز همه به این نتیجه رسیده اند که ما آمادگی مقابله با شیوع این ویروس را نداریم

مائیر بن شاحرور و ژنرال عوزی دایان در معاریو نیز به این مسئله پرداخته و اعلام کرده اند گرچه دیر یا زود دارویی برای متوقف کردن این ویروس به وجود خواهد آمد اما شکاف هایی که شیوع این ویروس در جامعه صهیونیستی به وجود آورده با هیچ دارویی قابل التیام نخواهد بود.

به اعتقاد این دو تحلیلگر رژیم صهیونیستی دچار نفرین دهه هشتاد از عمر خود شده است زیرا در گذشته نیز دو ساختار یهودی (ادعایی) قبلی نیز بعد از ۷۰ سال از حکومت خود دچار فروپاشی شدند.

آنها بر این باورند که در سایه ورود رژیم صهیونیستی دوره فروپاشی سنتی خویش ، کرونا هم مزید بر علت شد تا پایه های آن را سست تر از گذشته کند.

این دو تحلیلگر در ادامه صریحاً اعتراف می کنند اگر تا چندی پیش نگرانی ورود به دهه هشتم را با امیدهایی در عبور از بحران سیاسی و... آرام می کردیم اما با ورود کرونا شرایط به مراتب بدتر شد و حتی آن کور سوی امید هم از بین رفت.

در پایان این تحلیل آمده است ، کارایی و جایگاه رهبران در شرایط حساس و مشکلات سنجیده می شود اما کسانی که منافع سیاسی کوتاه مدت خود را در اولویت قرار داده و حتی علیه قبیله خویش به توطئه می پردازند از سوی نسل های آینده هرگز مورد بخشش قرار نخواهند گرفت.

عاموس یادلین رئیس اندیشکده امنیت رژیم صهیونیستی نیز در سرمقاله روزنامه یدیعوت احرونوت شرایط رژیمش را بعد از ورود کرونا به مثابه ورود به جنگ توصیف کرده و تاکید می کند ، رژیم صهیونیستی وارد شرایط جنگی و مبهمی شده است که بعد از جنگ روز کیپور تجربه ای به این بغرنجی نداشته است.

او اعتراف می کند آمار و ارقامی که رژیم صهیونیستی به طور رسمی در مورد مبتلایان و تلفات این بیماری در سرزمین های اشغالی ارائه می دهد نادرست و ارقام به مراتب بالاتر از آنی است که در رسانه ها اعلام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.