استاندار خراسان رضوی گفت: توان مدیریتی استان در شرایط شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن باید حفظ شود.

توان مدیریتی خراسان رضوی در مقابله با کرونا باید حفظ شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست با مدیران ستادی خراسان رضوی افزود: در این شرایط تسلیم بحران‌ها نمی‌شویم و استان را اداره می‌کنیم و سیاست ما در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در استان کاهش مرگ و میر است.
وی خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه از سوی مردم شد و اظهار داشت: مجموع ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خراسان رضوی سه هزار و ۵۰۰ تخت است و بسیاری از آن خالی است، البته در راستای برنامه ریزی های بلند مدت، ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی هم در استان تدارک دیده شده است.

جایگاه خوب خراسان رضوی در اقتصاد مقاومتی 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته در حوزه اقدامات عمرانی و اقتصادی برنامه‌های خوبی در این استان اجرا شد و توانستیم در حوزه اقتصاد مقاومتی از جایگاه بالایی برخوردار باشیم.
وی گفت: پارسال در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تاکید و تلاش ما بر "رونق تولید" بود، بر همین اساس، فعالیت‌های معین‌های اقتصاد مقاومتی در چهارچوب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی متمرکز بر این شعار شد.

وی افزود: برای تحقق این شعار به اشتغالزایی‎ مطلوبی در روستاها و مناطق کم برخوردار در استان رسیدیم.

رزم حسینی ادامه داد: امسال نیز با تلاش و توان بیشتر و پیرو فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، فعالیت‌ها در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی برای تحقق "جهش تولید" ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور که از سال گذشته شکل گرفت، اقدام مهمی است، گفت: در این پروژه به طول هزار و ۴۱۰ کیلومتر سه استان شرق کشور از آب شیرین بهره‌مند خواهند شد که در این راستا هم‌اکنون برنامه‌های اجرایی آن در حال پیگیری است.
وی به اهمیت مسایل حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و افزود: با هدف ساماندهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدامات اجرایی منظمی در هشت منطقه حاشیه این کلانشهر که حدود ۳۲۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد، در حال انجام است و این امر سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد.
رزم حسینی ادامه داد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در استان به شکل خوبی برگزار شد و بیش از ۸۵ هزار نیرو در قالب ستاد انتخابات دست‌ اندرکار برگزاری آن بودند و در ۲۴ نقطه خراسان رضوی سیمای استانی به صورت زنده حماسه انتخابات را پوشش داد که این مهم کم نظیر بود.
وی همچنین با اشاره به حل مشکلات گروه شرکت های پدیده نیز گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضایی، دولت و سایر بخش‌ها، موضوع شرکت پدیده حل و فصل شد و هم‌اکنون با انتخاب هیات مدیره و طبق قانون تجارت، این شرکت در حال فعالیت است و در بورس هم به منظور خرید و فروش سهام حضور دارد.

مدیران ستادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته در حوزه‌های مختلف ارایه کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.