دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزوده شدن ۶۹ مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و ۱۸۳ نفر افزایش یافت.

۶۹ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی افزوده شد

به گزارش قدس آنلاین،علی‌اصغر انجیدنی  افزود: ۷۰۸ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.
وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۵۷ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام با ۱۰۲ نفر در رده‌های بعدی شیوع کرونا قرار دارد.
او اضافه کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب ۸۶ و ۸۱ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۴۹ مبتلا به کرونا داشته است.  
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا ششم فروردین ماه ۱۳۹۹ پنج هزار و ۱۲ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزار و ۲۵۶ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.  
انجیدنی افزود:  سه هزار و  ۶۶ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۷۶۱ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.
وی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده را ۱۵۸ تن اعلام و بیان کرد: ۱۱۰ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۶ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۱۰ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند، همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار ۱۰ فوتی، گناباد هشت فوتی و تربت حیدریه چهار فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده اند.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.