رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای پیشگیری از فاجعه انسانی، عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم در خانه بمانند.

برای پیشگیری از فاجعه انسانی در خانه بمانید

به گزتارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسین بحرینی  افزود: خدمتگزاران سلامت تا حدی می توانند پاسخگوی نیاز مردم در بیمارستانها باشند زیرا با تعداد بسیار مبتلایان واقعا خسته شده اند.
وی ادامه داد: گرچه وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا به نسبت قابل قبول است و همکاری مردم در رعایت توصیه های بهداشتی قابل تحسین می باشد اما با وجود تذکرات در برخی از مناطق این شهر عدم تجمع رعایت نمی شود و مردم از خانه هایشان بیرون می آیند.
وی گفت: از سوی دیگر به رغم تذکرات داده شده هنوز عده بسیاری به مشهد رفت و آمد می کنند و برای پیشگیری از فاجعه انسانی همه این موارد را باید جدی بگیریم و از مردم خواهش می‌کنم برای شکستن زنجیره منحوس ویروس کرونا  در خانه بمانند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد به زودی سیر نزولی تعداد مبتلایان به کرونا را در مشهد و استان خراسان رضوی داشته باشیم و جشن شکست کرونا را برگزار کنیم.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی تا امروز به یک هزار و ۱۸۳ نفر و تعداد فوت شدگان بر اثر این بیماری به ۱۵۸ نفر رسیده است.
از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا ششم فروردین ماه  جاری بیش از پنج هزار بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شده اند.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.