طبق آخرین آمار جهانی تاکنون بیش از ۴۷۱ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و کشور آمریکا با افزایش ۱۳ هزار و ۶۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته رکورددار است.

رکوردزنی آمریکا با افزایش ۱۳۰۰۰ نفری مبتلایان در یک روز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer"، تا این لحظه ۴۷۱ هزار و ۵۷۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۹۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع کل مبتلایان تاکنون تعداد ۱۱۴ هزار و ۶۹۴ مبتلا در جهان بهبود یافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

کشور چین به‌عنوان مبدأ شیوع این ویروس با ۸۱ هزار و ۲۸۵ مبتلا در رده نخست جهان قرار دارد؛ بعد از آن کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه در این آمار، رکوردزنی آمریکا در افزایش تعداد مبتلایان روزانه است؛ این کشور با افزایش ۱۳ هزار و ۶۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع ۶۸ هزار و ۴۷۲ مبتلا رسیده است؛ همچنین تعداد کشته های این کشور به یک هزار و ۳۲ نفر رسیده است.

بعد از کشور آمریکا، اسپانیا بیشترین تعداد افزایش روزانه را داشته است؛ این کشور با افزایش ۷ هزار و ۴۵۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، در مجموع ۴۹ هزار و ۵۱۵ مبتلا دارد؛ همچنین از لحاظ کشته‌شدگان بعد از ایتالیا در رده دوم قرار دارد؛ ۳ هزار و ۶۷۴ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا با ۷ هزار و ۵۰۳ کشته، بیشترین آمار قربانیان کرونا را در جهان دارد.

ویروس کرونا , قاره آمریکا , کشور اسپانیا , کشور چین ,

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.