استاندار خراسان رضوی گفت: لازمه تحقق شعار «جهش تولید» حذف بروکراسی اداری و تسهیل فرآیند اخذ مجوزهای کسب‌وکار به‌همراه همدلی، همراهی و هم‌گامی تمام ارکان حاکمیت است.

لازمه تحقق «جهش تولید» حذف بروکراسی اداری و تسهیل فرآیند اخذ مجوزهای کسب‌وکار است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سال ۹۹ که با محوریت شعار سال ،جهش تولید برگزار شد، اظهار کرد: چرخ اقتصاد استان در سال گذشته با سرعت به سمت جلو حرکت می‌کرد اما در پایان سال با ویروس کرونا مواجه شدیم و روی ادامه فعالیت کمی تاثیر گذاشت.

استاندار خراسان رضوی افزود: در راستای مقابله با این ویروس، مدیریت استان، مجموعه اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار داد و تلاش بر این شد که اجتماعات تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا اقتصاد همه استان‌های درگیر را تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید خود را برای هر شرایطی آماده کنیم.

رزم‌حسینی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» گفت: در سال گذشته با توجه به مقدورات استان و کشور و باوجود تحریم‌ها، درحوزه اقتصاد از ظرفیت داخلی استان به خوبی استفاده شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده سال گذشته در استان آرامش وجود داشت و همه ضمن حمایت از مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی روی موضوع کار و تلاش متمرکز شده بودند و فضای استان قابل قیاس با سال‌های گذشته نبود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با بحران شرکت پدیده که چندین سال گریبانگیر استان بود روبه‌رو بودیم اظهار کرد: با مدیریت خوب و هماهنگی صورت گرفته پدیده در مسیر قانونی خود قرار گرفت و اکنون مسیر خود را طی می‌کند.

رزم‌حسینی متذکر شد: اگر بخواهیم به صورت عملی شعار سال یعنی «جهش تولید» محقق شود باید در اولین قدم حذف بروکراسی اداری در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در راستای تحقق جهش تولید و حذف کاغذبازی‌های اداری چنانچه مدیران استانی به اندازه کافی اختیارات ندارند می‌توانیم از ظرفیت ستاد تدبیر استفاده کنیم، با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم تا جایی که امکان دارد فرآیند اخذ مجوزها را کمتر کرده و یا بسیار تسهیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت استان تلاش خواهد کرد که همگرایی بوجود آمده در خراسان رضوی را با محوریت مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در سال جاری هم ادامه بدهد، تصریح کرد: به امید خدا با حفظ فضای همگرایی و همدلی موجود در بین نخبگان و افراد موثر در اداره استان و همکاری مدیران اقتصادی زمینه برای جهش اقتصادی در خراسان رضوی فراهم خواهد شد.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۰۰ پروژه مهم اقتصادی استان تعیین شدند که اگر بتوانیم همین پروژه‌ها را به اتمام برسانیم کار بسیار  بزرگی صورت گرفته است. 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همکاری‌های منطقه‌ای استان باید گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در همین بحران کرونا مشخص شد که اگر کشورهای منطقه روابط بهتری داشته باشند بهتر می‌توانند بحران‌ها را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته راه‌اندازی کلینیک صنعتی اقدام بسیار ارزشمندی بود و امسال هم این کلینیک را فعال‌تر خواهیم کرد تا بر این اساس در قالب کلینیک مذکور به افزایش تولید واحدهای راکد و یا واحدهایی که با ظرفیت کمتری مشغول فعالیت هستند بپردازیم.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.