طرح یکی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید کیت‌های تشخیص کووید-۱۹ از سوی معاونت علمی و وزارت بهداشت مورد پذیرش قرار گرفت و به گفته آنها این طرح درمرحله ارائه نمونه‌های اولیه به انستیتو پاستور برای دریافت تاییدیه‌ها قرار دارد.

دستاورد محققان در حوزه کیت‌ کرونا در انتظار تاییدیه‌های وزارت بهداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان، با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت ‌گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۹با هدف تامین بخشی از نیازهای آزمایشگاهی و تشخیصی کشور، فعالیت خود را با واردات محصولات آزمایشگاهی آغاز کرد و در ادامه این فعالیت‎ها از  سال ۱۳۹۳ وارد حوزه طراحی و ساخت کیت‌های تشخیصی شدیم.

امیرلطیف دیزجی ساخت کیت‌های تشخیص اعتیاد را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر موفق به تولید ۳۸ محصول تشخیصی و آزمایشگاهی از جمله انواع کیت‌های تشخیصی شده‌ایم.

وی در خصوص فعالیت‌های این شرکت در شرایط شیوع کرونا، یادآور شد: ‌ما در دو حوزه کرونا اقدام به طراحی و ساخت کیت‌های استخراج و تشخیص ویروس کرونا کردیم. این کیت‌ها برای تست‌های تشخیصی و غربالگری است که بر روی نمونه‌های خون و پلاسما انجام می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانش فنی تولید این کیت‌ها را در اختیار داریم، یادآور شد: در صورت اخذ تاییدیه‌های لازم، قادر هستیم در کمتر از یک هفته این کیت‌ها را به بازار ارائه دهیم.

این محقق با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند تولید کیت‌های تولیدی توضیح داد: ما مکاتباتی با انستیتوپاستور برای ارائه نمونه‌ها انجام دادیم تا در صورت نهایی شدن، نمونه کیت‌های تولیدی را به این انستیتو ارائه دهیم.

 این شرکت از جمله هشت شرکتی است که طرح آن در فراخوان مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه تولید کیت‌های تشخیص کووید-۱۹ مورد تایید قرار گرفته است و در صورت تایید این شرکت محصولات خود را به فاز تولید انبوه خواهد رساند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.