مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی اقامت مسافران در واحدهای اقامتی خانه مسافر مشهد را تکذیب کرد و گفت: خانه‌مسافرهای مشهد تعطیل‌اند و از هرگونه پذیرش مسافر در واحدهای رسمی و غیر رسمی جلوگیری می‌شود.

خانه‌مسافرهای مشهد تعطیل‌هستند/ از هرگونه پذیرش مسافر در واحدهای رسمی و غیر رسمی جلوگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: بنا بر مصوبه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان و مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی پذیرش مسافر در همه مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی از جمله هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، خانه‌مسافر، زائرسرا، حسینیه و ... ممنوع است و در حال حاضر همه این واحدها تعطیل هستند.

وی یادآورشد: با تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی، برخی افراد بی‌توجه به هشدارهای ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و ستاد اجرایی خدمات سفر به مشهد سفر کرده بودند که در منازل اقوام و آشنایان یا منازل شخصی خود اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، گفت: البته برخی از مسافران به ندرت در خانه‌های شخصی به صورت غیرمجاز اقامت کرده‌اند که با آنها برخورد قانونی لازم انجام شده است.

وی افزود: شهروندان برای همکاری در پیشگیری و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، با توجه به این که هیچ واحد اقامتی استان اجازه پذیرش مسافر را ندارد، در صورت مشاهده با شماره تلفن‌های ۰۹۶۲۹ (ستادمرکزی خدمات سفر کشور) یا ۰۵۱۳۷۰۴۵ (دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان) تماس بگیرند تا با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

 مکرمی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر حرم مطهر رضوی که مهمترین جاذبه سفر ایران و خراسان رضوی است، امکان حضور زائران در آن وجود ندارد، همچنین تمامی مراکز تفریحی و گردشگری مشهد تعطیل است؛ بنابراین از افرادی که قصد سفر دارند خواهش داریم که سفر خود را به تاخیر بیندازند تا در زمانی دیگر بعد از شکست ویروس کرونا میزبان‌شان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.