مازندران- در حالی که عزم ملی اعم از مردم، مسئولان و کادر درمانی به دنبال شکست کرونا است اما در کمال ناباوری متاسفانه عده ای از مسافران هنوز در صدد دور زدن مسئولان بهداشتی برای رسیدن به شهر های ساحلی هستند!

مسئولان به دنبال شکست کرونا؛ مسافران در صدد دور زدن مسئولان

قدس آنلاین-گروه استان ها:بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا پایش مناطق آسیب پذیر مازندران به عهده جهاد دانشگاهی واگذار شده است و حال نتیجه تحقیقات نشان می  دهد که طبق پایش های انجام شده شهرهای بابل، آمل ، ساری و جویبار بیشترین آمار جمعیتی مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده اند. 

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در همین رابطه اعلام کرده است: پیشتازی این شهرها بر اساس دوره نهفتگی ویروس کرونا و بی اطلاعی مردم از ابتلا بود که منجر به بالا رفتن تعداد مبتلایان شده است.

واحد عبدالهیان با بیان اینکه نتیجه تازه‌ترین پایش جهاد دانشگاهی نشان می دهد که شهرهای ساحلی استان آسیب پذیرترین مناطق استان در برابر شیوع ویروس کرونا هستند در خصوص نتیجه تحقیقات انجام پذیرفته گفته است: در حال حاضر چالوس و نوشهر آسیب پذیرترین شهرهای ساحلی استان هستند و البته پیش از این شهر رامسر نیز وضعیت نامناسبی داشت که با تدابیر انجام شده با بهبود وضعیت روبرو است. 

وی در خصوص علت آسیب پذیری شهرهای ساحلی بیان کرده است: پایش های انجام شده نشان می دهد که به دلیل رطوبت بالا در شهرهای ساحلی طول حیات ویروس در محیط باز افزایش یافته و از طرفی شهرهای ساحلی  به دلیل حضور مسافران و تردد بالا این آسیب پذیری را افزایش داده است.

کرونا  را دور می زنیم

گفتنی است ایستگاه تب سنجی به منظور شناسایی بیماران مشکوک به کرونا از هفتم اسفند ماه سال گذشته با همکاری کادر بهداشتی و درمانی، نیروهای امداد و نجات ، پلیس راه ، راهداری و حمل و نقل جادده ای در منطقه «لارک» جاده کندوان مستقر  است از ساعت ۸ صبح  لغایت ۲۰ شب نسبت به اجرای طرح غربالگری اقدام می کند و حالا خبر های رسیده حاکی از انست که برخی از مسافران برای دور زدن مسئولان و فرار از این ایست بازرسی بعد از تعطیلی این پست اقدام به سفر می کنند.

مسئولان پلیس راه استان مازندران پیش از این در گزارشی اعلام کرده بودند که اوج سفرها در مسیرهای منتهی به مازندران با تاریکی هوا یعنی از ساعت ۲۰ شب تا حوالی ۷ صبح درست زمانی که ایستگاه تب سنجی این محورها فعالیت ندارند ، انجام می شود!

مسافران رامسر را ترک کنند

گفتنی است این شرایط که اجرای طرح جدید مقابله را در پی داشته است موجب شد تا پیرو دستور رئیس جمهور در جریان ارتباط ویدئو کنفرانسی با احمد حسین زادگان استاندار مازندران ورودی شهرستان رامسر در شرق و غرب این شهرستان بسته شود و تنها خودرو های حامل سوخت، مواد غذایی و پلاک رامسر حق رفت و آمد داشته باشند.

در هیمن رابطه فرماندار رامسر اعلام کرد: در این طرح پلاک خودرو، بیمه نامه آن و کد ملی سرنشین ملاک شناسایی افراد بومی است، ضمن اینکه حتی شهروندان تنکابنی جز در موارد اداری ضروری امکان ورود به رامسر را نخواهند داشت و کارکنان ادارات ۲ شهرستان نیز تنها با صدور برگ ماموریت امکان تردد را خواهند داشت.

محمد آزاد با بیان اینکه جلوگیری از ورود افراد غیرساکن به شهرها مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با نام طرح «فاصله گذاری اجتماعی»  است افزود: بر اساس این طرح هرگونه سفر بین شهری ممنوع است ، تمامی مراکز پرتجمع تعطیل می شود و گرامیداشت روز طبیعت در ۱۳ فروردین هم برگزار نمی شود.

فرماندار رامسر تاکید کرد : بومیان ساکن تهران و سایر شهرهای کشور نیز باید در شهر محل سکونت خود بمانند ، ضمن اینکه مسافران و گردشگرانی که هم اکنون در رامسر هستند نیز هر چه سریع تر شهرستان را ترک کنند.

گفتنی است بر اساس این محدودیت ها که در سفرهای بین شهری اعمال می شود، مسافران در روزهای اخیر امکان بازگشت به شهر خودشان را خواهند داشت اما نمی توانند وارد شهرهای بین راهی بشوند و ظرف روزهای آینده در مبادی ورودی شهرها از ورود آنها جلوگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.