مشهد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی از تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت در راستای تحقق جهش تولید به عنوان شعار امسال در این بخش خبر داد.

تدوین برنامه‌ اجرایی برای جهش تولید در تعاون روستایی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،ایرج ناصری مقدم گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "جهش تولید" باید همه توان و درایت مدیریتی خود را در این جهت بکارگیریم.

وی افزود: همه روسای شهرستان‌ها و مدیران عامل تشکل‌های بخش کشاورزی در این استان باید برنامه‌های خود را در سه سطح کوتاه، میان و بلند مدت برای سال جاری با نگاه بر شعار سال یعنی جهش تولید در اولین فرصت تهیه و اعلام نمایند.

وی ادامه داد: اصول برنامه‌های قابل اجرا در شبکه تعاون روستایی باید بر محور مدیریت بازار محصولات کشاورزی از طریق ایجاد باراندازهای محصولات کشاورزی و فروشگاه‌های تعاونی‌های مصرف روستایی و همچنین با توجه به سیاست‌گذاری در بخش‌های بازرگانی به ویژه خریدهای توافقی و حمایتی و رعایت قوانین و مقررات به ویژه در حوزه حسابرسی و حقوقی و امور مالی و نظام‌های بهره‌برداری تدوین گردد.

ناصری مقدم گفت: در سال جهش تولید باید به تخصصی کردن تشکل‌های کشاورزی و تعاونی های تولید توجه شود که در این زمینه حرکت‌های خوبی در زمینه ایجاد تشکل‌های گیاهان دارویی و همچنین تشکل‌های مکانیزاسیون و کمباین‌داران در استان انجام شده و باید این روند همچنان ادامه یابد.

وی افزود: نظام صنفی بخش کشاورزی نیز با حمایت، پشتیبانی و پیگیری خواسته ها و دفاع از حقوق کشاورزان باید نسبت به عضوگیری از همه کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان اقدام نماید و تلاش کند با طرح مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان در مجامع مربوطه و شورای اداری شهرستان‌ها بیش از پیش نسبت به حل مشکلات کشاورزان اقدام نماید.

استان خراسان رضوی با فعالیت ۶۸۲ تشکل ذیل شبکه تعاون روستایی استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن رتبه نخست را در کشور دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.