مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز خراسان رضوی از آغاز طرح گازرسانی به بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه خبر داد.

گازرسانی به بیمارستان امام حسین (ع) تربت‌حیدریه آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،مصطفی حیدری با بیان اینکه این طرح تا ۱۵ فروردین ماه جاری تکمیل و به پایان خواهد رسید، هدف از اجرای این طرح را تقویت امکانات درمانی جامعه پزشکی و ارتقای سلامت عمومی شهروندان ذکر کرد.
وی گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر شبکه تغذیه با اقطار چهار و ۶ اینچ اجرا و یک ایستگاه تقلیل فشار نصب خواهد شد.
حیدری افزود: این طرح که قرار بود ۴۵ روزه به پایان برسد، در مدت ۱۵ روز طی تعطیلات نوروزی و هوای بارانی منطقه در حال انجام است.
طرح ساخت و تکمیل بیمارستان امام حسین (ع) از مصوبات دور دوم سفر استانی دولت پیش است که ساخت آن در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد و میانگین پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۶۰ درصد است.
این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در ساختمانی به مساحت هزار و .۷۰۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش های آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف در حال تکمیل است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این شهرستان‌ها خدمات می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.