مسوول کانون بسیج رسانه نیشابور گفت: جمعی از خبرنگاران عضو این کانون با اهدای خون به صف مبارزین با کرونا پیوستند.

خبرنگاران نیشابور با اهدای خون به صف مبارزین با کرونا پیوستند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار سید موسی الرضا حسینی  افزود: شیوع کرونا و قرار گرفتن  شهرستان نیشابور در وضعیت قرمز باعث ایجاد نگرانی‌ و پرسش‌هایی برای اهدا کنندگان خون شده بود.
وی ادامه داد: به همین خاطر و با توجه به فراخوان سازمان انتقال خون خراسان رضوی برای جلوگیری از کاهش ذخایر بانک‌های خون استان، جمعی از خبرنگاران نیشابور به منظور فرهنگ‌سازی و رفع این نگرانی‌ها با حضور در پایگاه انتقال خون این شهر و رعایت موارد ایمنی و بهداشتی به اهدای خون پرداختند.
اهدای خون در نیشابور ۵۰ درصد کاهش یافت
سرپرست پایگاه انتقال خون نیشابور گفت: با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان مراجعه برای اهدای خون حدود ۳۰ درصد و میزان اهدای خون حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.
زهرا راه‌چمنی افزود: در این ایام دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شده و فاصله تخت ها افزایش یافته است بطوریکه ۶ نفر به صورت همزمان می‌توانند خون بدهند.

وی ادامه داد: همچنین ثبت نام و نوبت‌دهی به صورت اینترنتی از طریق سامانه nobatdehi.ibto.ir انجام می‌شود.
وی گفت: پارسال ۱۶ هزار و ۷۵۶ نفر در نیشابور جهت اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد هفت هزار و ۲۰۴ نفر اهدا کننده مستمر، ۹۱۰ نفر زن و مابقی مرد بودند.
راه‌چمنی افزود: طی این مدت ۱۳ هزار و ۴۴۱ واحد خونی اهدا شد که از این میزان ۱۸ هزار و ۱۲۸ کیسه فرآورده خونی شامل خون، پکسل و پلاسمای تازه تولید شد.
وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد فراورده های خونی که در نیشابور تهیه می‌شود برای استفاده در سایر نقاط به مرکز استان و مابقی به سه بیمارستان این شهرستان ارسال می‌گردد.
وی گفت: مشکل عمده اهدای خون در شهرستان نیشابور کمبود پزشک مقیم است که پاسخگوی تعداد مراجعان و نیاز مردم نیست.
راه‌چمنی افزود: تجهیزات سانتریفیوژ خون این پایگاه فرسوده است و پاسخگوی حجم مراجعه کنندگان نیست و این پایگاه برای تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز و تکمیل ‌زنجیره سلامت شهروندان نیازمند نوسازی فضا و تجهیزات است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.