اردبیل- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای ۲۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به بیماری کرونا در استان گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۵۶۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۳ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافت

قدس آنلاین-گروه استان ها: دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه اعلام کرد: در آخرین روز هفته گذشتته ۲۰ نفر به تعداد مبتلایان و ۲ نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده‌است.

وی اظهار داشت: تاکنون نمونه آزمایشگاهی یک‌هزار و ۴۷۳ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۵۶۶ نفر شامل ۳۸.۵ درصد مثبت بود.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۹۶ نفر از مبتلایان به کرونا در استان که حدود ۵۲ درصد مبتلایان را شامل می‌شوند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

مسمومیت با الکل جان ۵ نفر را گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی هم چنین با بیان اینکه بر اثر مسمومیت با الکل، ۲۱ نفر از مردم استان مسموم شده و پنج نفر از آنان فوت کرده‌اند.اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان، متاسفانه شاهد افزایش آمار مسمومیت الکلی بودیم که دلیل اصلی این امر، ذهنیت غلط برخی افراد در خصوص ضدعفونی کردن بدن با نوشیدن الکل بود.

دکتر جواد آقازاده اضافه کرد: این ذهنیت اشتباه که معلوم نیست منشا آن چه بوده، موجب بروز مشکل در بین خانواده‌ها شده و خسارت‌های بسیار زیادی را ایجاد کرده‌است.

وی بیان کرد: طی هفته‌های اخیر، ۲۱ نفر در آذربایجان‌غربی به علت سوء مصرف الکل، دچار مسمومیت شده‌بودند که از این تعداد، علاوه بر فوت پنج نفر، ۱۶ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد نیز همچنان سه نفر بستری هستند و ۱۳ نفر از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

آقازاده گفت: ۱۹ نفر از مسموم‌شدگان بر اثر الکل، مرد و تنها ۲ نفر زن هستند که در بین آنان کودک پنج ساله و نوجوان ۱۴ ساله نیز مشاهده می‌شود.

وی از مردم و خانواده‌ها خواست تا الکل و محلول‌های ضدعفونی را در دسترس کودکان و نوجوانان قرار ندهند.

نوشیدن الکل تاثیری بر کرونا ندارد

متاسفانه این روزها شاهد فوت تعدادی از هموطنانمان نه بر اثر کرونا، بلکه بر اثر مصرف الکل متانول هستیم که بنا بر گفته پزشکان و دارو سازان اساسا این موضوع که با نوشیدن الکل می‌توان ویروس کرونا را از بین برد، غلط است.

در این رابطه پزشکان عنوان می کنند: مردم بدانند که اگر ویروس وارد بدن شده باشد نه نوشیدن الکل و نه ضدعفونی کننده‌های دیگر قادر به از بین بردن آن نیستند.

گفتنی است در حال حاضر در داروخانه‌ها الکل اتانول، ایزوپروپیل الکل و الکل‌های صنعتی متانول یا اتانول وجود دارد که از الکل اتانول و ایزوپروپیل الکل برای ضدعفونی کردن پوست و سطوح می‌توان استفاده کرد.

گفتنی است الکل‌های صنعتی حاوی ناخالصی‌هایی از قبیل تولوئن و متانول هستند که به هیج وجه برای ضدعفونی کردن پوست و یا سطوح مناسب نیستند.

هم چنین الکل متانول بسیار سمی است، به طوری که مصرف تنها ۱۵ میلی لیتر الکل متانول خالص، کوری و ۳۰ میلی لیتر از آن موجب مرگ فرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.